INAUGURACIÓ DE LA MOSTRA 'SEMPERE, OBRA GRÀFICA' EN EL CENTRE CULTURAL D'ONIL

Eusebio Sempere (Onil, 1923-1985) va ser un dels primers Doctors Honoris Causa de la UA. La institució acadèmica vol fer-le un homenatge en el 20º aniversari de la seua mort mitjançant la recuperació de la seua obra gràfica en l'exposició 'Sempere, obra gràfica' que s'exhibirà del 21 d'abril al 2 de maig en la Pinacoteca del Centre Cultural d'Onil. El Vicerectorat d'Extensió Universitària ha engegat aquesta mostra a través del Museu Universitari d'Alacant (MUA), el nou director del qual, Mauro Hernández, ha triat dels fons propis una selecció representativa de la trajectòria plàstica de Sempere. En Onil es podran veure representacions de diverses de les seues sèries, entre altres de 'Álbum Nayar', 'Transparencias del Tiempo' o del 'Libro de Alarma'. Mauro Hernández ha manifestat que, amb aquesta exposició, la UA iniciarà una sèrie d'activitats culturals conjuntes amb el municipi d'Onil.

El pròxim dijous, a les 20 hores, se celebrarà un acte solemne per a la inauguració dels 27 quadres que conformen la mostra, amb les seues primeres puntes seques amb retrats de familiars o d'edificis com la Catedral de València; peces representatives del figurativisme primigeni, fins als primers quadres que va realitzar per encàrrec del Banc Comercial Espanyol després de la seua volta de França. No va ser fàcil la vida de Sempere, qui a la fi dels anys setanta va donar tota la seua col·lecció particular a la ciutat d'Alacant, amb les obres més representatives de la creació artística del segle XX i que el municipi va guardar en L'Assegurada, edifici que com se sap ha tancat les seues portes per a convertir-se, en dos anys, en el nou Museu d'Art Contemporani d'Alacant (MACA).

La UA, que des de la seua fundació va voler donar suport a Sempere, va adquirir entre els seus primers fons la col·lecció que guardava el galerista Fernando Silió, composta per més de 185 peces d'obra gràfica, serigrafies, gravats i litografies que van ser exposades el dia de la inauguració oficial del MUA. Així mateix, aquests fons han servit com font documental per a la primera tesi doctoral realitzada sobre el pintor i l'edició d'un llibre compendi de l'obra i els textos d'estudiosos d'aquest pintor precursor de l'art cinètic i de la utilització de la informàtica, en les seues albors, per a la creació artística.