• LA SALA AIFOS EXHIBEIX LES ICONES EN VIDRE ..MENÇA EL TALLER D'AQUESTA TÈCNICA ARTÍSTICA

LA SALA AIFOS EXHIBEIX LES ICONES EN VIDRE ROMANESOS DE GHEORGHE STANCIU I COMENÇA EL TALLER D'AQUESTA TÈCNICA ARTÍSTICA

Del 11 d'abril al 10 de maig, la Sala Aifos exhibirà l'exposició 'Icones en vidre romanesos', de Gheorghe Stanciu, professor de dibuix, pintura i art monumental en el Liceu d'Art 'Stefan Luchian' de la localitat rumanesa Botosani, que ha realitzat nombrosos mostres individuals i col·lectives. L'exposició inclou al voltant de quaranta icones en vidre, imatges religioses que es van popularitzar després del triomf de la concepció teològica ortodoxa, que va aconseguir expandir en gran amidada l'ús de la iconografia en l'àmbit de l'Església ortodoxa. Alguns d'aquests treballs van arribar un gran valor, tant espiritual com artístic.
L'exposició es converteix en avantsala del Taller d'Icones en vidre, impartit per Stanciu. En aquest curs, que comença el 11 d'abril fins el 4 de maig, es pretén ajudar als alumnes a comprendre i adquirir els conceptes de la pintura en vidre, però també de la gràfica, art decoratiu, ornamentación i vidriera. A més, s'ofereix als alumnes la possibilitat de veure com qualsevol dibuix, ornamentación en pastís, paisatge, bodegó, es pot traslladar a aquesta tècnica i després, una vegada col·locat en un marc adequat, pot convertir-se en una peça digna de ser exposada.