CONCERT 'DOLÇ TAB JAZZ PROJECT'. GUANYADORS DEL CONCURS DE INJUVE

El 19 de maig, a les 22 hores en l'Amfiteatre de l'Aulari II, es celebrarà el concert de 'Dolç tab jazz project', guanyadors del concurs de la INJUVE. 'De la mant al coll a una nit en Tunísia' és el títol d'aquest espectacle musical organitzat pel casal Jaume I d'Alacant, amb la col·laboració del Secretariat de Cultura, l'Observatori de la Llengua i el Consell d'Alumnes de la UA.

Interpretat per Josep Alemany (dolçaina), Albert Llobell (bateria), José Pastor (piano), Carlos Carbonell (baix) i Carlos Llidó 'Jerri' (congues), es realitza un concert de música folk-jazz amb dolçaina, una cosa que fa quinze anys ningú hauria imaginat. L'evolució en la concepció de la dolçaina com instrument digne, despenalitzat de l'àmbit estricte del folklore i apte per a totes les músiques -un moviment que faria mancada seguir amb atenció en el panorama cultural valencià- ha fet possible la proposta. Això, i la tendència al mestissatge i la fusió que caracteritza el nostre temps. El cas és que Dolç Tab Jazz Project demostra la viabilitat de tan singular aventura, realitzant magnífics concerts de bona música.

En la música de Dolç Tab hi ha una base indesxifrable que remou en el públic una honesta energia, una pulsació vibrant i jove que no deixa de ser compatible amb la professionalitat i la virtuosidad dels músics que integren la formació: generosíssima la base rítmica d'Albert Llobell i Jerri a les percussions, i metòdics -alhora que flexibles- els fonaments que aporta el baix de Carlos Carbonell a les construccions musicals; impagable la solidesa que Pastor aporta al grup des del piano i espectacular la trasgresión del líder Josep Alemany.

Entrada lliure