• 'DUPLICIDAD COMUNICATIVA Y COMPLICIDAD CREA.. TEATRO', UN ACOSTAMENT ENTRE DUES CULTURES

'DUPLICIDAD COMUNICATIVA Y COMPLICIDAD CREADORA EN LA TRADUCCIÓN DEL TEATRO', UN ACOSTAMENT ENTRE DUES CULTURES

El 6 de maig, a les 14 hores, es va presentar en Duplicidad comunicativa y complicidad creadora en la traducción del teatro', que ha estat coordinat per la professora titular d'Escola Universitària (Traducció i Interpretació) Catalina Iliescu. La presentació va córrer a càrrec de Vicerector d'Extensió Universitària de la Universitat d'Alacant (UA) Jesús Pradells, el catedràtic de Literatura Espanyola José Carlos Rovira i la professora Catalina Iliescu. Així mateix, l'acte va clausurar el Taller d'Icones en vidre romanesos, que ha dirigit l'artista Gheorge Stanciu, i l'exposició d'aquesta tècnica artística que s'ha exhibit en la sala de la institució acadèmica des del passat 11 d'abril.

El llibre recull les experiències del projecte 'Dos extrems de latinidad' d'intercanvi teatral romanès-català, que es va iniciar amb el conveni signat entre la UA i la Unión Teatral de Romania (UNITER) l'objectiu de la qual va ser establir les lleres per a la realització en comuna d'activitats que conduïssen a un acostament cultural entre ambdós països. Segons Iliescu, aquest experiment, que duia després de si un gran treball (selecció de textos dramàtics, traducció i adaptació, classes de romanès i català, muntatge, estrenes i gires) "va funcionar", i aquestes experiències han estat plasmades en la publicació.

Antecedents

El Teatre Universitari va preparar en romanès l'obra 'Minimal.Show', que es va representar en el prestigiós Festival Nacional de Teatre, collint un gran èxit. Per la seua banda, la companyia romanesa Succes, de la Universitatea Nationala de Arta Teatrala si Cinematogràfica de Bucarest, va interpretar en català l'obra 'Paparazzi. Història d'una alba avortada', que es va representar en el Paranimf. Així mateix, la Banda Filharmònica de la UA va realitzar un concert davant més de set-centes persones en el Saló d'Actes de l'Edifici del Sindicat de Botosani, i el 18 de novembre de 2003, l'Orquestra Sinfònica de Botosani va retornar la visita i va viatjar fins a Alacant per a oferir un recital en el Paranimf de la UA.