LA FUA PARTICIPARÀ EN EL FESTIVAL INTERNACIONAL DE MÚSICA UNIVERSITÀRIA DE BELFORT

La Banda Filarmónica de la Universitat d'Alacant (FUA) participarà en el Festival Internacional de Música Universitària de Belfort (França) del 14 al 16 de maig, que acull a distintes universitats de tot el món. El festival celebra aquest any el seu 19º edició, i comprèn diferents estils musicals: música tradicional, noves músiques, música clàssica i jazz, entre altres.

En aquesta edició, la UA representa a Espanya, al costat de dues universitats més (Màlaga i València, però en categories distintes). La FUA realitzarà dos concerts en l'escenari de L'Atria, un espai emblemàtic de la ciutat francesa, i interpretarà un programa que inclou 'Petita Fuga en Sol menor', de Bach; 'La Divina Comèdia', de Smith; 'The Kings on Forth', de Gregson; 'Malagueña', de Lecuona, i 'Amapola', de La Calle.

El Festival Internacional de Música Universitària de Belfort és un referent en el panorama musical internacional, i s'accedeix únicament per invitació. Pels seus escenaris han passat destacades agrupacions i músics, constituint un fòrum de trobada a tots els nivells. La presència de la FUA constitueix un reconeixement per als integrants de la Banda Universitària, pel prestigi que comporta la seua participació.

Creada en el 2002 pel Vicerectorat d'Extensió Universitària, la FUA s'ha convertit en uns dels referents musicals de la societat alacantina. La FUA està composta per 96 músics que no superen els trenta anys, procedents de diverses localitats de la província d'Alacant, amb experiència en les distintes especialitats de vent fusta, vent metall, percussió i entenimentada.