OBERTA LA MATRÍCULA DELS TALLERS DEL SECRETARIAT DE CULTURA

El Secretariat de Cultura obrirà el termini de matrícula per als tallers del primer quadrimestre el 15 de setembre. L'assistència, a més de proporcionar una formació integral de l'alumnat, permet l'obtenció de crèdits de lliure elecció en la majoria de cursos. La matrícula es podrà efectuar en horari ininterromput de 9 al 18 hores en el Punt d'Informació Cultural (Baixos del Paranimf), telefònicament en el 965903725 o mitjançant el correu electrònic ofi.cultura@ua.es. El rebut de la matrícula es podrà fer efectiu en qualsevol oficina CAM, Bancaixa o Santander Central Hispano. L'import del curs s'abonarà en el termini indicat en el moment de realitzar la matrícula. Així mateix, les reunions informatives per a formar part dels grups de teatre seran els pròxims dies 13, 20 i 27 d'octubre en el Col·legi Major a partir de les 15:00 hores.

Nous tallers

El present curs, el Secretariat de Cultura ha renovat la seua oferta amb una gran varietat de continguts, organitzats en blocs temàtics. Entre els tallers de nova incorporació cap esmentar els cursos de divulgació científica Conéixer el nostre clima i predir el temps i Cultures i epidèmies: de la pesta a la pneumònia asiàtica; els de periodisme La ràdio a Alacant: de la predemocràcia a la reforma de l'Estatut, Periodismo de investigación. Teoría y práctica en España, Taller de periodismo: Introducción y análisis de los grandes medios informativos i Crítica televisiva y lenguaje publicitario; els dedicats al cinema: Cine en versión original, Dirección y producción de cortometrajes de ficción i Maestros del cine norteamericano; el curs d'oralitat Tècniques de preparació de un discurs i d'un debat; els d'escriptura Corrección, redacción y elaboración de textos académicos i Correcció de textos, i el d'arts plàstiques La fotografía: història i tècnica pas a pas. A més, s'incorpora el Club de Lectura Parlem de llibres.

Grups culturals estables

A més dels tallers, el Secretariat de Cultura planteja la possibilitat als alumnes d'inscriure's en els Grups culturals estables: Banda filharmònica, Teatro universitario, Teatro universitario clásico, Teatre universitari, Coral universitària i Dansa contemporània. La Universitat d'Alacant desenvolupa una labor de producció cultural pròpia que es concreta en els Grups culturals estables. Les obres, muntatges de dansa i concerts que es preparen durant el curs s'exhibeixen posteriorment dintre de la programació del Vicerectorat d'Extensió Universitària, itineran per les seus universitàries de la província i altres localitats i participen en certàmens nacionals i internacionals de prestigi. Els alumnes obtenen 3 crèdits de lliure configuració per participar en la Banda filharmònica i en els grups teatrals universitaris, i 2 crèdits de lliure configuració en la Coral universitària i Dansa contemporània. Els crèdits són acumulables fins al màxim de 9 per a la Banda filharmònica i els teatres, i 6 per a la Coral universitària i Dansa contemporània. Per a matricular-se en els Grups estables és imprescindible presentar la sol·licitud d'inscripció i una fotocòpia del DNI i TIU.

Per a consultar informació més detallada sobre els tallers, accedir a la web http://www.ua.es/es/cultura/s.cultura/talleres.html