• RETRANSMISSIONS EN DIRECTE VIA INTERNET DE ..R 'ÒPERA OBERTA: L'ÒPERA EN LA UNIVERSITAT'

RETRANSMISSIONS EN DIRECTE VIA INTERNET DE 'OTELLO' I 'DON GIOVANNI' EN EL TALLER 'ÒPERA OBERTA: L'ÒPERA EN LA UNIVERSITAT'

El Secretariat de Cultura i el Gran Teatre del Liceu de Barcelona han organitzat el curs Òpera Oberta. L'Òpera en la Universitat, l'objectiu del qual és contribuir al foment i potenciació d'aquest gènere musical a través de la retransmissió en directe via Internet de tres òperes escenificades en el Liceu i una en el Teatre Real de Madrid. El conveni amb el Gran Teatre del Liceu, signat al març de 2003 i del que parteix aquesta iniciativa, pretén aprofitar les possibilitats que brinden les noves tecnologies per a incrementar la difusió de l'òpera i obtenir la formació de nous públics, especialment els universitaris. Amb aquesta signatura, la UA es va sumar a les quaranta universitats espanyoles i hispanoparlants adherides al projecte, l'objectiu essencial del qual és el foment de la cultura a través de les noves tecnologies de la comunicació.

Programació d'òperes

El taller, dotat amb 1,5 crèdits de lliure configuració, consta de dues parts diferenciades: la primera de contextualització de l'obra i ressenyes sobre l'autor i la representació, i la segona, on l'alumne assisteix a la retransmissió en directe de l'òpera. El curs, que es celebrarà del 11 de gener al 23 de maig de 2006 en el Saló de Graus de la Facultat de Dret, se centrarà en les següents òperes: el 11 de gener Wozzeck, de Alban Berg (Teatre del Liceu); el 21 de febrer Otello, de Giuseppe Verdi (Teatre del Liceu); el 26 d'abril Die tote stadt, de Erich Wolfgang Korngold (Teatre del Liceu), i el 23 de maig Don Giovanni, de Wolfgang Amadeus Mozart (Teatre Real). Les representacions començaran a les 20.30 hores i seran retransmeses en directe excepte Don Giovanni. Per a assistir al taller és requisit imprescindible estar matriculat.

Matrícula:
A partir del 15 de setembre (9-18 h. ininterrompudament) en el PIC, telefònicament en el 965903725 o mitjançant el correu electrònic ofi.cultura@ua.es.