• ALTRES MIRADES SOBRE LA IMMIGRACIÓ: TRANSFO..OCIOECONÒMIQUES GENERADES PER LA IMMIGRACIÓ

ALTRES MIRADES SOBRE LA IMMIGRACIÓ: TRANSFORMACIONS SOCIOECONÒMIQUES GENERADES PER LA IMMIGRACIÓ

Del 2 al 8 de novembre es realitzarà en la Seu Ciutat d'Alacant, en el marc de l'Observatori Permanent de la Immigració a Alacant, el Cicle Monogràfic: Altres mirades sobre la immigració: Transformacions socioeconòmiques generades per la immigració. Les sessions començaran a les 20'15 h. L'assistència és lliure fins a cobrir l'aforament de la Sala. Qui ho desitge podrà inscriure's prèviament, i els quals participen en un mínim de 4 sessions podran sol·licitar un certificat de l'ICE de la UA.

Els debats públics referits a la immigració es limiten ben sovint a qüestions i polèmiques que deixen de banda les importants transformacions socials i econòmiques que la immigració està generant i que adquireixen una especial significació en el nostre àmbit geogràfic, com a conseqüència de la importància que la població estrangera ha adquirit. Per a disposar d'una visió més precisa sobre la immigració, necessitem també tenir més coneixença sobre alguns dels aspectes crucials que estan registrant transformacions d'envergadura, precisament per l'arribada d'immigrants en els últims anys. Aquest cicle es proposa contribuir a projectar una mirada molt més àmplia sobre un fenomen que exigeix, inevitablement, elements de comprensió complexos. Per a això, s'ha triat un recorregut sobre alguns dels temes rellevants per a conèixer amb més profunditat el paper real de la immigració en la nostra societat. Tot això, de la mà de destacats professors que treballen i investigant des de disciplines complementàries a la Universitat d'Alacant.

Dimecres, 2 de novembre
IMPLICACIONES DE LA INMIGRACIÓN EN LA ECONOMÍA VALENCIANA
Clemente Hernández, catedràtic d'EU, Departament d'Anàlisi Econòmica Aplicada de la UA

Dijous, 3 de novembre
VINCULACIONES ENTRE LA INMIGRACIÓN Y LA ECONOMÍA SUMERGIDA
Josep Antoni Ybarra, catedràtic d'Economia, Departament d'Economia Aplicada i Política Econòmica de la UA

Divendres, 4 de novembre
LECTURAS E INTERPRETACIONES DE LAS FUENTES ESTADÍSTICAS OFICIALES SOBRE INMIGRACIÓN
Carmen Ródenas, professora titular, Departament d'Anàlisi Econòmica Aplicada de la UA i Mónica Martí, professora titular, Departament d'Anàlisi Econòmica Aplicada de la UA

Dilluns, 7 de novembre
CAMBIOS DEMOGRÁFICOS Y SOCIALES GENERADOS POR LA INMIGRACIÓN
M. Teresa Algado, professora titular i directora del Departament de Sociologia I de la UA

Dimarts, 8 de novembre
EVOLUCIÓN HISTÓRICA DE LA EMIGRACIÓN ESPAÑOLA
Ramiro Muñoz, professor associat, Departament d'Anàlisi Econòmica Aplicada de la UA i director d'Institut.

Coordinador: Carlos Gómez Gil, director del Seminari Permanent d'Immigració de la Seu.

Col·labora: CONSELLERIA DE BENESTAR SOCIAL. DIRECCIÓ GENERAL D'IMMIGRACIÓ