EL CURS 'INDÚSTRIA DEL JOGUET: DE LES ARRELS A LA GLOBALITZACIÓ' S'IMPARTIRÀ A IBI

De l'11 al 19 de novembre tindrà lloc, a l'Arxiu Municipal d'Ibi, el curs 'Indústria del joguet: de les arrels a la globalització', coordinat pel professor de Geografia Humana de la UA José Ramón Valero Escandell. El curs pretén analitzar l'evolució de la indústria del joguet en la comarca de la Foia de Castalla, amb especial atenció al cas d'Ibi, des de les primeres fàbriques fins a la situació actual, sense oblidar altres èpoques d'especial interès, com la primera postguerra o el desenvolupament dels anys seixanta i setanta. En el curs, en què participen professors de la UA i el director del Museu del Joguet d'Ibi, José Pascual Sellés, es reflexionarà també sobre les transformacions que ha d'afrontar aquesta indústria, per a adaptar-se a les noves circumstàncies productives que imposa el marc de la mundialització. El curs, al qual s'han concedits 2 crèdits de lliure configuració (20 hores), té un preu de 60 euros. El període de matrícula és del 13 d'octubre al 4 de novembre.

11 de novembre

Origen i evolució de la indústria del joguet iberuda
José Ramón Valero Escandell

Fonts documentals per a l'estudi de la indústria del joguet
M. José Martínez Tribaldos

El joguet a la Foia de Castalla: la configuració d'un sistema productiu comarcal
Gabino Ponce Herrero

L'empresa familiar i la problemàtica recurrent d'aquesta
Hipólito Molina Manchón

12 de novembre

Ibi després de l'esplendor del joguet: un lloc en la mundialització José Ramón Valero Escandell

Què és el joguet, tècnica o marca?
Josep Antoni Ybarra

18 de novembre

El joguet de llanda iberut: l'evolució tècnica
José Pascual Sellés