'EPIZOO', UN ESPECTACLE INTERACTIU INTERPRETAT PEL PERFORMER MARCEL·LÍ ANTÚNEZ

El 26 d'octubre, a les 20.30 h i 21.00 h, l'exmembre de la Fura dels Baus Marcel·lí Antúnez durà al MUA la performance 'Epizoo', un espectacle interactiu que permet a l'espectador controlar el cos d'Antúnez, a través d'un sistema mecatrònic. Aquest sistema consta d'un robot corporal de forma exoesquelètica que vesteix l'artista, un ordinador, un dispositiu de control mecànic, una pantalla de projecció vertical, dues torres d'il·luminació i un equip de so. Aquesta performance és probablement el primer dispositiu que va permetre el control telemàtic de l'espectador del dispositiu escènic, incloent el cos del performer, i des de la seua estrena s'ha presentat en més de cinquanta ciutats d'Europa, Amèrica i Àsia.

La ortopèdia robòtica se sosté al cos a través de dos motlles metàl·lics, cinturó i casc, on estan acoblats els mecanismes pneumàtics. Aquests poden moure el nas, les natges, els pectorals, la boca i les orelles de Marcel·lí, que roman dempeus sobre una plataforma circular capaç de rotar. Els mecanismes pneumàtics estan connectats a un sistema d'electrovàlvules i relés que depenen de l'ordinador. Aquesta computadora disposa d'un programa exclusiu en forma d'interfície gràfica que recorda un videojoc. Els onze entorns interactius inclouen diverses infografies animades, que recreen la figura de l'artista i indiquen la posició i el moviment dels mecanismes. D'aquesta manera l'usuari pot controlar amb el ratolí la llum, les imatges, el so i el cos de l'artista.