• EXPOSICIÓ 'ACCIDENTS I PREVENCIÓ. CARTELLS ..OLS DEL SEGLE XX' A LA SEU CIUTAT D'ALACANT

EXPOSICIÓ 'ACCIDENTS I PREVENCIÓ. CARTELLS ESPANYOLS DEL SEGLE XX' A LA SEU CIUTAT D'ALACANT

Del 5 d'octubre al 15 de novembre la Seu Ciutat d'Alacant acull la col·lecció més important de cartells espanyols sobre prevenció de riscos laborals organitzada per Fraternidad-Muprespa, amb motiu del seu 75 aniversari. Els cartells com a mitjà modern de publicitat d'empreses i propaganda d'idees es generalitzen en l'àmbit laboral al final del segle XIX, i se n'estén l'ús durant la primera meitat del segle XX a mesura que avança el procés d'industrialització. La conscienciació d'homes i dones de la necessitat de disposar d'informació a fi de poder prevenir les malalties, els accidents laborals o sinistres, i l'existència d'unes societats o mutualitats de previsió que, si es produïren aquestes situacions, contribuirien a pal·liar-ne els danys, centren la temàtica d'aquesta exposició.
Artistes de la talla del pintor Ramón Casas o de l'il·lustrador Labarta van posar el seu art al servei de l'alerta i la prevenció davant els riscos per a la salut i de les societats de suports mutus o les assegurances.

5 d'octubre de 2005

13 h. Inauguració de l'exposició, amb l'assistència de representants de Fraternidad-Muprespa, patrocinadora de l'exposició, i de Carlos Velasco Murviedro, propietari de la col·lecció. A continuació s'oferirà un vi d'honor a càrrec de l'empresa patrocinadora.

20 h. Taula redona sobre "La prevenció laboral en l'estat del benestar: passat i present".
Amb la participació de:

Josep Bernabeu Mestre, catedràtic d'Història de la Ciència de la Universitat d'Alacant
Francisco López-Tarruella Martínez, catedràtic de Dret Laboral i de la Seguretat Social i director del Màster de Prevenció de Riscos Laborals de la Universitat d'Alacant.
Salvador Salort i Vives, professor titular d'Història i Institucions Econòmiques de la Universitat d'Alacant.
Miguel Ángel Sarabia Romero, director del Servei de Prevenció de la Universitat d'Alacant.
Carlos Velasco Murviedro, catedràtic d'Economia de la UNED i compilador dels cartells de l'exposició.

Moderador: Ramiro Muñoz Haedo, catedràtic d'IES i professor d'Història i Institucions Econòmiques de la Universitat d'Alacant