• INAUGURACIÓ DE LA MOSTRA FOTOGRÀFICA 'CUBA:..TURAL' AL SECRETARIAT DE CULTURA-SALA AIFOS

INAUGURACIÓ DE LA MOSTRA FOTOGRÀFICA 'CUBA: HISTORIA NATURAL' AL SECRETARIAT DE CULTURA-SALA AIFOS

El 26 d'octubre, s'inaugura al Secretariat de Cultura-sala Aifos, l'exposició 'Cuba: història natural', que hi romandrà exposada fins al 4 de novembre. La mostra, conformada per 52 fotografies de la flora i fauna endèmiques de l'illa, procedeix del Museu d'Història Natural de l'Havana i es configura com la primera acció realitzada en el marc del conveni de col·laboració entre la Universitat d'Alacant i l'esmentat museu.

Així mateix, el 2 de novembre, a les 12.00 h, també a la sala Aifos, Regla C. Balmori Álvarez, del Departament de Relacions Públiques i Col·laboració Internacional del Museu d'Història Natural de l'Havana, impartirà una conferència que sobre els naturalistes més importants dels segles XIX i XX, l'estructuració dels sistemes d'àrees protegides cubanes i la feina del Ministeri de Ciència, Tecnologia i Medi Ambient (CITMA) i del Museu d'Història Natural de L'Havana.

Les fotografies que s'exhibeixen en la mostra, realitzades per fotògrafs professionals i amateurs, es van exposar per vegada primera en el Festival Imatge de la Naturalesa, esdeveniment realitzat pel Museu d'Història Natural de l'Havana al maig de 2005, per a celebrar el Dia Mundial del Medi Ambiente i l'aniversari del Museu. Des de l'Havana les fotografies han viatjat fins a la UA com a primera acció del projecte de col·laboració. El pròxim any, la UA serà la convidada de Cuba, per a efectuar accions culturals en el marc d'aquest programa, segons ha explicat Balmori Álvarez.

En l'exposició es poden trobar fotografies sobre la fauna i la flora autòctona. En relació amb la flora, destaquen paisatges com el de la Vall de Viñales, únic en el país, a causa de les espectaculars estructures mogotiformes, i la palmera minocycas calocoma, considerada un fòssil vivent. Respecte a la fauna, es poden contemplar imatges d'espècies com l'ocell mosca, un colibrí de 2 centímetres que a Cuba rep el nom de Zunzuncito, la Cartacuba, d'intens colorit, i diferents varietats de cotorres, ocells fusters i garses, així com imatges d'animals i paisatges dels fons marins.