• ELS CURSOS D'ATENCIÓ A LES VÍCTIMES DE VIOL..ES CIVILS S'INICIARAN EL PRÒXIM MES DE MARÇ

ELS CURSOS D'ATENCIÓ A LES VÍCTIMES DE VIOLÈNCIA DE GÈNERE PER A POLICIES I GUÀRDIES CIVILS S'INICIARAN EL PRÒXIM MES DE MARÇ

Es constitueix una mesa de treball, fruit del conveni entre la Universitat d'Alacant i la Subdelegació del Govern, integrada per membres de diverses associacions professionals, sindicats i col·lectius de dones.

Alacant, 20 de desembre de 2005
La subdelegada del Govern, Etelvina Andreu, ha presidit aquest matí la constitució de la mesa de treball multidisciplinar que ha d'engegar els cursos d'atenció a les víctimes de violència de gènere, per a policies i guàrdies civils.

La mesa és fruit del conveni, signat el passat 25 de novembre, entre la Subdelegació del Govern i la Universitat d'Alacant, en els actes del Dia Internacional contra la Violència de Gènere. A més de membres d'ambdues institucions, la mesa està integrada per sindicats, Guàrdia Civil (EMUME), Policia nacional (SAM), Dones i Comunicació, Col·legi d'Advocats, Agrupació de Dones Advocades, Associació per a la Defensa de les Víctimes de la Violència Domèstica, Seminari Interdisciplinar sobre estudis de la UMH i Fòrum contra la Violència de Gènere.

La primera reunió d'aquest matí a la sala d'actes de la Subdelegació del Govern ha servit per a articular els cursos, que començaran a impartir-se el pròxim mes de març. El primer tindrà lloc al campus de Sant Vicent del Raspeig, durant la primera quinzena del mes de març; el segon, al mes de juny, i el següent en la segona quinzena de setembre i el quart al novembre.

Els cursos s'estructuren en cinc mòduls que sobre la implantació de la Llei contra la violència de gènere, l'atenció psicosocial i sociosanitària a la víctima i els protocols d'actuació per a casos de maltractaments. Segons Josefina Bueno, directora d'Extensió Universitària i representant de la Universitat d'Alacant en la mesa, "La importància de la reunió és la materialització del conveni que es va signar el passat dia 25 , una mostra de la implicació de la Universitat en matèries de gran transcendència social i on la formació, una de les principals bases de la institució docent, es fa extensiva en aquesta ocasió als col·lectius professionals. Apostem per la formació permanent i a tots els nivells, perquè per a aconseguir la conscienciació necessària que eradique la violència de gènere, cal educar la societat i ampliar la formació dels professionals".

Aquests cursos, que seran impartits per professorat, experts de gènere i professionals de la Universitat d'Alacant i de la resta de col·lectius que integren la mesa, s'adrecen als cossos i forces de seguretat de l'estat, però també s'obriran deu places a policies locals de dos ajuntaments. L'objectiu és la formació en atenció a les víctimes de la violència de gènere dels agents, des d'un punt de vista multidisciplinar i amb continguts pràctics.

Els llocs triats per a la realització són l'Institut Social de la Marina, al juny i al setembre, i el campus de la Universitat d'Alacant, per març i novembre. Serà a final d'any quan es faça balanç i s'avaluen els resultats d'aquests cursos que s'engeguen en el pròxim mes de març.