MÉS QUE PARAULES CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE A CREVILLENT

Organitzat pel Vicerectorat d'Extensió Universitària, el Centre d'Estudis sobre la Dona (CED) de la Universitat d'Alacant i l'Ajuntament de Crevillent, dijous que ve dia 15 de desembre tindrà lloc en el Centre de Majors Parc Nou de Crevillent la inauguració de l'exposició de cartells 'Contra la Violència de Gènere'. L'acte, que s'iniciarà a les 20'30 hores, es completarà amb una taula rodona en la qual estaran presents la directora del Secretariat d'Extensió Universitària de la Universitat d'Alacant, Josefina Bueno, la regidora de la Dona de l'Ajuntament de Crevillent, María Asunción Prieto Candela, el director del Museu de la Universitat d'Alacant, Mauro Hernández i la professora de Treball Social i membre del consell del CED, Clarissa Ramos Feijoo.

L'objectiu de la mostra i la taula rodona és, segons Josefina Bueno, "aprofondir en la problemàtica de la violència de gènere tractant d'unir l'art amb la paraula per a arribar a la conscienciació social i l'eradicació d'aquesta xacra". L'exposició reuneix una selecció de 20 cartells publicitaris escollits de la mostra realitzada pel departament de Disseny Gràfic de l'Escola d'Art d'Oviedo, que fins al dia 18 de desembre s'exposa en paral·lel en la seu de la Universitat d'Alacant a Villena i en la Sala Aifos del Campus de San Vicente.

Les exposicions de Villena i Sala Aifos es van inaugurar el passat 25 de novembre coincidint amb el Dia Internacional Contra la Violència cap a les Dones. El Vicerectorat d'Extensió Universitària, com plataforma educativa i cultural, se sumava d'aquesta manera al compromís de denúncia contra els maltractaments cap a les dones. Per a la UA, l'eradicació d'aquest greu problema social passa pel foment d'una educació no sexista que modifiqui la jerarquia de valors vigent i suprimeixi qualsevol model de dominació i discriminació. Segons la directora del Secretariat d'Extensió Universitària, Josefina Bueno, "aquesta mostra convida a un públic ampli a reflexionar sobre una xacra que només s'eliminarà per mitjà del respecte i l'educació".