• 16 ESPECTÁCULOS DE MÚSICA, TEATRO Y DANZA E..CIÓN DEL SEGUNDO CUATRIMESTRE DEL PARANINFO

16 ESPECTÁCULOS DE MÚSICA, TEATRO Y DANZA EN LA PROGRAMACIÓN DEL SEGUNDO CUATRIMESTRE DEL PARANINFO

Rock&roll, blues, folk, música clàssica, teatre clàssic, teatre contemporani, monòlegs, dansa contemporània, un espectacle de carrer que integra diverses disciplines artístiques durant el Carnestoltes i una clara aposta pels grups musicals alacantins són les noves propostes del segon quadrimestre del paranimf del Vicerectorat d'Extensió Universitària fins al mes d'abril, que aquest curs acollirà part de les celebracions del 250 aniversari del naixement de Mozart.

Febrer
El nou cartell comença el 15 de febrer, de la mà de la companyia de dansa Chircovskii Dance Project, que ha produït el muntatge Tempo de Mozart, patrocinada pel Vicerectorat d'Extensió Universitària de la UA, en què l'humor, la intensitat i l'elegància de la imaginació s'uneixen per a retre homenatge a un dels mestres de la música clàssica en el 250 aniversari del seu naixement. El dia 21, el millor blues omplirà l'auditori universitari, amb l'actuació d'un dels grups més sòlids i respectats del panorama espanyol: Vargas Blues Band, que presenta el seu nou treball Love union peace, en què repassa la història de la banda i els clàssics de rock & blues. El 23 de febrer, coincidint amb la setmana de Carnestoltes, la plaça d'Europa (davant del paranimf) serà l'escenari de Solo Mediterráneo, a càrrec de Maracaibo Teatro, un espectacle de teatre, dansa i pantomima, que utilitza elements com xanques, màscares, estructures mòbils, artefactes de foc i pirotècnia i que gira entorn de la història d'un mariner obsessionat amb la Mediterrània. El 28 de febrer la companyia teatral Yllana i Imprebís escenificarà Flying Circus, amb els millors esquetxs de Monthy Phyton.

Març
L'1 de març Armar Artes Escénicas i Teatro de las Sorámbulas representaran Olimpia o la pasión de existir, obra sobre la gran revolucionària Olimpia de Gouges, una dona combativa i irònica que va ser un escàndol amb els seus treballs contra l'esclavitud o la descentralització de l'estat i que va empaperar París al crit d'"Aturem Robespierre". El 7 de març una de les més divertides bandes de la música escocesa, Iron Broo, omplirà el paranimf de la música del ceilidh, la festa tradicional escocesa d'origen cèltic, amb un ritme frenètic de violins i acordions. El 8 de març més música folk, aquesta vegada a càrrec de Llan de Cubel, que ha obtingut nombrosos premis, com ara el de millor grup Folk de l'any per RNE o el Disc Honorífic de la SGAE. El 9 de març el músic irlandès Alan Kelly, una de les millors atraccions en viu de l'escena irlandesa, amb una barreja de música tradicional, ritmes de salsa i jazz i l'espectacular maneig de l'acordió. El 14 de març actuarà el Centre Coreogràfic de Teatres de la Generalitat Valenciana, amb un espectacle que inclou les peces Sueños de Eter, de Nacho Duato; Ando, de Davy Brun, i Buit, de Thomas Noone. El 15 de març visitarà la Universitat Los Lunáticos, un grup compost per dos grans guitarristes del rock estatal, Santiago Campillo (ex M-Clan) i Miguel Bañón (Los Marañones), i el baixista anglès Steve Emery, del grup Strecht, que va tocar durant els 70 amb les bandes de Eric Clapton i Fleetwood Mac. Los Lunáticos, amb clares influències de rhythm & blues presentaran el treball Rock and roll en la azotea. El 16 de març, Sinverso teatro representarà la divertida comèdia Por qué lo llaman fútbol cuando quieren decir furbol, un petit i absurd retrat social entorn del món del futbol. El 21 de març el grup il·licità de pop Miranda Warning celebrarà un concert, en el qual realitzarà un repàs dels seus millors temes i presentaran al públic les cançons del seu nou àlbum, Lugares que esperan. El 22 de març els veterans actors María Jesús Hoyos i Rafael Calvo representaran l'obra de Javier García-Mauriño Lupe y Lope, noms que utilitzen els actors per a xatejar... fins que arriba el moment de contrastar la realitat virtual amb la física. El 29 de març serà el torn de El Chou, a càrrec de Pot de Plom Teatre, una boja comèdia, en què el públic podrà presenciar l'última aventura de Jordiet Llopis (un personatge clàssic de Pot de Plom) que, en aquesta ocasió, viatjarà a València per a assistir a la festa de la Copa d'Amèrica.

Abril
L'1 d'abril tindrà lloc el concert de l'Orquestra Filharmònica de València, dirigida per Cristóbal Soler. Aquesta agrupació musical, que ha realitzat nombrosos concerts al Palau de la Música de València, l'Auditori de Barcelona, l'Austria Center Vienna, etc., ha actuat amb solistes de fama internacional, com ara Montserrat Caballé, Stephan Schilli i Michele Marasco, entre d'altres. Finalment, l'11 d'abril actuarà Pau Riba i De Mortimers, amb l'espectacle Metralletes, un treball musical, poètic i teatral ple d'humor, en què la sàtira política i la ironia conviuen en algunes de les seues millors cançons, considerades en l'actualitat peces clàssiques del seu repertori.

Venda d'entrades: llibreria Compas, FNAC, Servicam, Consell de la Joventut d'Alacant (Centre 14) i, una hora abans de cada espectacle, al paranimf.

Recollida d'invitacions: Sala Aifos, de dilluns a divendres, de 09.00 h a 14.00 h, i dimarts i dimecres de 16.00 h a 18.00 h.