• EL TEATRE UNIVERSITARI EN VALENCIÀ INAUGURA.. CATALANS, AMB LA REPRESENTACIÓ DE 'DAKOTA'

EL TEATRE UNIVERSITARI EN VALENCIÀ INAUGURA A PARÍS LA II JORNADA INTERNACIONAL D'ESTUDIS CATALANS, AMB LA REPRESENTACIÓ DE 'DAKOTA'

La representació de Dakota, a càrrec del Teatre Universitari de la Universitat d'Alacant centrarà els actes d'inauguració de la II Jornada Internacional d'Estudis Catalans, que tindrà lloc a París els pròxims 26 i 27 de gener. La posada en escena serà el pròxim 26 de gener a l'Amfiteatre X de la Universitat Paris 8, a les 17.00 h. Està prevista l'assistència de l'autor, Jordi Galcerán, que després de la representació participarà en una taula rodona amb el director del Secretariat de Cultura de la Universitat d'Alacant, Carles Cortés i del director del Teatre Universitari de la UA, Tomàs Mestre.

Dakota és un text modern, actual i molt suggeridor de Jordi Galcerán, que tracta la confusió entre realitat i somni. Contada com un flash back, l'obra explica que el protagonista, Hipòlit Feliu, creu tenir somnis premonitoris després de sofrir un cop al cap. La proposta escènica de Tomàs Mestre es va estrenar en l'Encontre de la Xarxa d'Universitats Joan Lluís Vives (Castelló de la Plana, abril de 2005). Des d'aleshores, ha rodat per diversos escenaris i certàmens. "Amb Dakota es consolida la trajectòria de l'Aula de Teatre en Valencià de la UA", assegura Tomàs Mestre, que confessa que l'oportunitat de representar a París "Ha comportat una il·lusió major que la d'haver aconseguit un altre premi, perquè en un grup tan jove, les eixides a l'estranger no només ens vinculen més al món del teatre, sinó que a més ens consoliden com a grup, en estrènyer les relacions personals".

Ignasi Virolat (Hipòlit), Sandra Monserrat (Laura), Vicent Camps (Guillem) i Josep Caballero (infermer) són els actors d'un repartiment, en el qual han participat entre bambalines cinc alumnes més de la Universitat d'Alacant.

Integrada per estudiants de carreres tan dispars com Òptica o Filologia, l'Aula de Teatre en Valencià de la UA va nàixer l'any 2003. El primer muntatge fou Això... o no? i va aconseguir el premi al millor actor en el Certamen Palmireno/Caixa Negra; el premi a la millor obra i a la millor actriu en el Certamen de Teatre Vila de Mislata i tres nominacions a millor actor i millor direcció. Amb Dakota acaben de rebre altre premi al millor actor.

Google+: http://google.com/+Culturaenlaua