LA UA ACABA L'ANY D'EL QUIXOT AMB LA PRESENTACIÓ DEL CD 'MÚSICA PER AL QUIXOT'

La Universitat d'Alacant va clausurar els actes del IV Centenari de la publicació de la primera part d'El Quixot, amb la publicació d'un disc compacte titulat Música per al Quixot, que ha produït RTVE. El CD està basat en l'obra El Quixot Centenari (concert per a orquestra de corda), una composició original del mestre Manuel Moreno Buendía, interpretada per Il Concerto Academico, que dirigeix la violinista alemanya Margarita Marseglia. El CD es completa amb la Suite burlesque i el Concert per a dos violes i orquestra en sol major, de G.P. Teleman.

Dividida en cinc moviments, l'obra El Quixot Centenari es va compondre per encàrrec del Vicerectorat d'Extensió Universitària de la Universitat d'Alacant, durant el mandat de José Carlos Rovira, com a homenatge musical a l'obra mestra de les lletres hispàniques.
El disc compacte es va gravar el passat mes d'octubre a l'auditori i centre de congressos Víctor Villegas de Múrcia. Patrocinat i coordinat pel Vicerectorat d'Extensió Universitària de la Universitat d'Alacant, es distribuirà a través de RTVE, que se n'ha encarregat dels enregistraments i la postproducció.

El vicerector d'Extensió Universitària, Jesús Pradells, va ser l'encarregat de presentar el CD en una roda de premsa, que va tindre lloc el 29 de desembre a les 11.30 h a la sala Altamira de la Seu Universitària d'Alacant de la UA. A la roda de premsa van assistir també Margarita Marseglia, directora de Il Concerto Acadèmic, i Pedro Soriano, director de Ràdio Nacional d'Espanya a Alacant, en representació de RTVE.