OBERTA LA MATRICULACIÓ DELS 35 TALLERS DEL SEGON QUADRIMESTRE

El dijous 12 de gener va començar el termini de matriculació dels tallers del segon quadrimestre del Secretariat de Cultura. Amb 35 tallers, 17 de nova creació, el segon quadrimestre ofereix un ampli i variat ventall d'activitats, amb noves propostes que s'uneixen als tallers clàssics. La matriculació es pot realitzar al Punt d'Informació Cultural, (planta baixa del paranimf), per telèfon (965 90 3725) o per correu electrònic a l'afreça ofi.cultura@ua.es. El rebut de la matriculació pot abonar-se en qualsevol oficina de la CAM, Bancaixa o del Santander Central Hispano, en el termini indicat en el moment de fer la matriculació. Així mateix, la UA expedirà als alumnes que superen els cursos el corresponent certificat, amb indicació de l'equivalència en hores i amb els crèdits que atorgue la comissió corresponent.

Nous cursos
Entre els tallers de nova creació, hi ha cursos que s'emmarquen en el camp de la divulgació científica, com ara el primer taller intercultural d'"Anàlisi de realitats socials", impartit per José Ramón Belda Medina, en què es realitzarà una comparació de la situació social actual de l'estat espanyol i els Estats Units. Una altra de les noves propostes d'aquest camp és "Coeducar, ara més que mai", coordinat per Elena Simón Rodríguez, que pretén conscienciar perquè no es perpetuen actituds misògines i sexistes. "Jocs medievals infantils", impartit per Eliseo Andreu Cabrera, és un taller que aspira a la recreació dels jocs d'aquella època, a partir d'uns coneixements bàsics sobre el joc i la història d'aquest.

"El clown, riure i emoció", dirigit per Sergi Claramunt, és un nou taller de teatre que té com a objectiu la construcció del clown a partir de la pròpia personalitat.

Quant a les arts plàstiques, tenim el taller "Photoshop aplicat a l'art i la cultura", impartit per Francisco Gabriel Ortiz i Francisco Javier Pérez Navío, en què l'alumnat descobrirà habilitats en el disseny gràfic i art digital amb aquest programa.

Pel que fa al cinema, s'han dissenyat quatre nous cursos: "Taller d'escola i cinema", coordinat per Antoni Giner Gomis, en el qual es busquen nous significats sobre la professió docent a partir de la presentació de diverses mirades cinematogràfiques sobre el fet educatiu; "Les avantguardes cinematogràfiques", dirigit per Luis Antonio López Belda, que pretén donar a conèixer els principals films, directors i corrents fílmiques que han permés al seté art l'entrada en la modernitat des dels anys 60; "Mestres del cinema europeu", impartir per Israel Gil, tractarà directors com Fritz Lang, Hitchcock, Rossellini, Bergman i Buñuel, entre d'altres; finalment, "Taller de cinema i literatura: traços de cinema espanyol II", dirigit per John Sanderson, comptarà amb les ponències de destacats crítics cinematogràfics, com ara Roman Gubern i directors com Mariano Barroso i Jaime Camino.

En el terreny de l'escriptura, s'ha incorporat el "Taller de redacció de blogs culturals", coordinado por Gonçal López-Pampló, que ofereix una mirada doble al món dels blogs: des de fora, com a visitants crítics, i des de dins, com a creadors.

La música també inclou nous tallers: "Taller de cançó d'autor", dirigit per Miquel Pujadó, en el qual es donarà a conèixer la gran riquesa i importància cultural i social de la cançó europea, sobretot en llengua francesa i italiana, i s'analitzaran els estils de cantants com Brassens, Ferré, Brel, Bécaud, Barbara, Aznavour i Domenico Modugno, entre d'altres. "Taller de juerga. Cultura tradicional gitana", coordinat per Mª del Mar Gea, pretén fer accessible l'art flamenc i ampliar els coneixements sobre la cultura gitana i el paper que hi assumeixen el cant i el ball. També es desenvoluparà el taller "Música: interpretació històrica", dirigit per Marisa Esparza i Margit Schultheiss, enfocat a instrumentistes de cursos superiors, sense descartar la possibilitat d'accés a joves que puguen iniciar-se directament amb l'instrument original.

En l'àmbit del periodisme, gràcies a un conveni de col·laboració amb la Unió de Periodistes del País Valencià, també hi ha nous tallers relacionats amb Internet, com ara "Ciberperiodisme i models de comunicació a Internet", impartit per Mar Iglesias García, "Premsa, ràdio i televisió: les cares de la notícia", dirigit per Mariano Sánchez Soler, o "Taller de ràdio: producció de continguts i programes", coordinat per Gabriel Martínez Gisbert.

En el camp de l'oralitat, tindrà lloc "Cròniques i llegendes de la ciutat", impartit per Germán Arjete, que té com a objectiu principal dotar dels coneixements i instruments necessaris per a recuperar les cròniques i llegendes de les nostres ciutats, sobretot les referides fonamentalment a edificis emblemàtics, castells, convents, esglésies, cementeris, edificis civils, etc.

Més informació: