AMPLI PROGRAMA D'ACTIVITATS ENTORN AL 8 DE MARÇ. DIA INTERNACIONAL DE LA DONA

La Universitat d'Alacant ha organitzat un ampli programa entorn del 8 de Març, Dia Internacional de la Dona, amb la col·laboració del Vicerecorat d'Extensió Universitària, el Centre d'Estudis Orientals, el Centre d'Estudis sobre la Dona (CEM), Ajuntament de Sant Vicent del Raspeig, MUA i els sindicats CCOO, CGT, UGT i STEPV. El programa es desenvoluparà del 28 de febrer al 8 de març.

La primera activitat, que s'efectuarà el 28 de febrer, serà la presentació del documental El Túnel, dirigit per Lidia Manrique. En la presentació intervindran la directora, Emilia Caballero (Adjunta 1ª de Sindicatura de Greuges) i la professora de la UA Carmen Vives. El documental tracta sobre les experiències de quatre dones maltractades i inclou imatges metafòriques sobre la violència en la nostra societat i, especialment, sobre la violència exercida contra les dones. El curt, de 19 minuts i realitzat en 2005, pretén, en paraules de la seua autora, "sensibilitzar a la societat i fer-la reflexionar". La projecció es realitzarà a les 20 hores en la Seu Ciutat d'Alacant.

L' 1 i 2 de març teatre de dones en el Paranimf. El 1 de març, a les 20 hores, les companyies Armas Artes Escénicas i Teatro de les Sorámbulas presenten Olimpia o la pasión de existir, una obra sobre la gran revolucionària europea Olimpia de Gouges, que va escandalitzar amb la seua obra contra l'esclavitud dels negres i que dóna suport la descentralització de l'Estat. El 2 de març, a les 12 hores, l'auditori universitari acollirà l'actuació Otras mujeres, d'Antonia San Juan. Ritme trepidante, textos àgils i divertits i una extraordinària combinació de comèdia, amb l'esquinçador monòleg de Donya Rosita la soltera. Otras mujeres és un muntatge de monòlegs en el qual Antonia torna a recuperar la comunicació directa amb el públic. En aquest muntatge trobem textos de Federico García Lorca, al costat d'uns altres que apareixen en el llibre Dones lleugerament alterades de Félix Saborós i la pròpia Antonia, als quals s'afegixen nous mónologos signats per Enrique Gallego i Luís Miguel Seguí.

El 6 i 7 de març es projectarà un cicle en la Sala Aifos dedicat a divulgar el cinema realitzat per directores no occidentals. El 6 de març, a les 16 hores, s'exhibirà la primera pel·lícula: Kamasutra (1996), de la índia Mira Nair. El 7 de març, a les 12 hores, Inch allah dimanche (El diumenge si Déu vol, 2001), de l'algeriana Yamina Benguigui, i a les 16 hores Panj é asr (A les cinc de la tarda, 2003), de la iraniana Samira Makhmalbaf. Així mateix, el 7 de març, a les 20 hores, s'inaugurarà en el MUA l'exposició d'arts plàstiques Dones artistes: La col·lecció del MUA, que romandrà fins al 8 d'abril. Després de la inauguració se celebrarà la taula rodona Dones artistes: creació i mercat.

Finalment, el 8 de març, a les 11.30 hores en el Saló de Graus de la Facultat de Dret, tindrà lloc la taula rodona Legalitzar la prostitució?, en la qual intervindran l'escriptora Gemma Lienas, Begoña San Miguel, del CEM; Luz López, del Consell d'Alumnes, i Alejandra Díez, d'UGT. A més, a parir de les 13 hores, se celebrarà una Lectura pública en la Plaça d'Europa.

:: Tríptic en PDF ::