• INSTAL·LACIONS SOBRE LA DEGRADACIÓ DEL PAIS..A TRAVÉS DE LES NOVES TECNOLOGIES EN EL MUA

INSTAL·LACIONS SOBRE LA DEGRADACIÓ DEL PAISATGE I REFLEXIONS SOCIALS A TRAVÉS DE LES NOVES TECNOLOGIES EN EL MUA

El Museu de la Universitat d'Alacant (MUA) inaugura, el dimarts 7 de febrer a les 20 hores, tres noves exposicions. La sala 365 albergarà la mostra "Plaers bàrbars", de Sílvia Sempere (Alcoi, 1968), una reflexió sobre les transformacions i alteracions del paisatge a través d'instal·lacions, videoprojeccions i fotografies. En la sala Naias, s'hi podran visitar les exposicions de noves tecnologies "NOvanity", de Juan Gómez (Madrid, 1973), una proposta que confronta els valors col·lectius enfront del jo, i "Panorama censor", de Miguel Soler (Sevilla, 1975), que fa referència a l'instant d'inflexió que viu el món occidental des de principis del segle XXI.

'Plaers bàrbars'

Els eixos de la reflexió de Sílvia Sempere i la base del compromís social del seu treball són l'agressiva urbanització (de baix component paisatgístic), l'evident dissociació entre natura i arquitectura i la resposta de la natura mateix. La primera instal·lació consta de dos elements de grans dimensions, una peça escultòrica que sembla l'estructura d'una edificació, i una altra horitzontal amb major pes visual i càrrega de significat, ja que es tracta d'imatges de brossa. La segona instal·lació consisteix en una palissada de fusta manipulada sobre torba natural, on descansa un gran paper arrugat, en què se superposa el model tridimensional de les cotes de nivell del Montgó. La forta aroma a terra humida marca un nivell més pròxim a la natura. Així mateix, la videoprojecció presenta una illa mediterrània on se succeïx el creixement d'un conjunt de tipologies arquitectòniques que acaben anul·lant l'entorn.

'NOVanity'

L'obra de Juan Gómez crea espais d'aparença fràgil i racional. La velocitat, el pas del temps, els valors socials, els "logotips mediàtics"; el dibuix també com a ombra, com petjada. Lleugeres estructures d'acer galvanitzat, papers cosits, esbiaixats, transparències arquitectòniques; espais buits, interiors desèrtics, societats translucides. Intents senzills, abstractes, sense el propòsit de crear una projecció de la nostra realitat mediàtica, sinó de recordar-la a través dels seus "logotips". Composicions mínimes que traslladen a la complexa arquitectura del jo personal, poderós desconegut.

'Panorama censor'

Miguel Soler presenta una sèrie d'obres que fan referència a l'instant d'inflexió que viu el món occidental des dels primers anys del segle XXI. Una centúria que l'autor considera com "de part difícil, de precipitades cesàries i de epidurals injectades en uns mitjans de comunicació imberbes i molt proclius als vaivens del xec en blanc". La societat de les cortines de fum. La premsa mundial amb el verí imprés en les pàgines. Els canals de televisió i les emissores de ràdio són joguets en mans de la classe política. La innocència, una vegada més, queda del costat de l'espectador.