• LA UNIVERSITAT D'ALACANT CELEBRA EL CARNAVA..RER "SOLO MEDITERRANEO" DE MARACAIBO TEATRO

LA UNIVERSITAT D'ALACANT CELEBRA EL CARNAVAL AMB L'ESPECTACLE DE CARRER "SOLO MEDITERRANEO" DE MARACAIBO TEATRO

El 23 de febrer, la Universitat d'Alacant s'unirà a les celebracions del Carnestoltes amb el macroespectacle de carrer "Solo Mediterráneo", de la companyia Maracaibo Teatro. En "Solo Mediterráneo" conflueixen la dansa, el teatre, la música, espectaculars efectes de so i pirotècnia, que configuren un muntatge de llenguatge festiu, poètic i suggeridores imatges. L'espectacle començarà a les 20.00 h, a la Plaça d'Europa de la UA.

"Solo Mediterráneo" conta la història d'un personatge excèntric, un mariner obsessionat amb la mar Mediterrània, que somia endinsar-se en les profunditats marines a la recerca de destinacions misterioses. En el transcurs del viatge, el mariner descobrirà increïbles personatges, situacions sorprenents i llocs plens de fantasia i màgia.

En aquest espectacular muntatge els actors utilitzen xanques, màscares, estructures escenogràfiques, escultures mòbils i artefactes de foc i pirotècnia, per a desenvolupar una història que combina poesia i humor, mitologia i modernitat, un espectacle que fa vibrar els sentits.

Per a la companyia, l'espectacle "pretén oferir una visió festiva i fresca de la nostra mar, presentant-la no només com un bressol de civilitzacions, sinó també com nexe entre diverses cultures". José Manuel Garzón encapçala el repartiment d'aquest muntatge, dirigit per Cristina Macià i Juan Carlos C. García, que ha comptat amb el treball coreogràfic de Paco Macià.

Fusió d'arts escèniques
Maracaibo Teatro funciona, des de la seua creació, en dos àmbits de treball: el de teatre de sala i el de teatre de carrer, però amb una mateixa línia experimental. Juga amb la fusió de diverses arts escèniques. En els espectacles de carrer, com ara "Solo Mediterráneo" ha desenvolupat un estil propi, que combina tècniques d'animació amb dansa i teatre.

La companyia comença l'any 1996 a Elx, de la mà dels seus fundadors, Cristina Macià i Juan Carlos García, ambdós amb una dilatada experiència en el món teatral. Macià en "La Carátula" i García en diverses companyies teatrals. Una trajectòria que permet adquirir una valuosa experiència en el disseny i construcció d'elements escenogràfics, escultures mòbils, màscares i altres tècniques vinculades a l'escena.

Entrada lliure