• UNA PONÈNCIA SOBRE LA SITUACIÓ DE LA DONA X.. ELS ACTES DEL DIA INTERNACIONAL DE LA DONA

UNA PONÈNCIA SOBRE LA SITUACIÓ DE LA DONA XINESA OBRE ELS ACTES DEL DIA INTERNACIONAL DE LA DONA

"Reformes, modernitat i gènere a la Xina" serà la ponència que impartirà dijous que ve, 23 de febrer, a les 20.00 h i a la sala multimèdia del Rectorat, Amèlia Sáiz, sociòloga i investigadora del Centre d'Estudis Internacionals i Interculturals de la Universitat Autònoma de Barcelona. Aquesta conferència, que tracta les transformacions socioeconòmiques a la Xina, a partir dels anys 80, i com han afectat a les dones, obre l'ampli programa d'activitats que desenvolupa el Vicerectorat d'Extensió Universitària, amb la col·laboració del Centre d'Estudis Orientals, el Centre d'Estudis sobre la Dona, Ajuntament de Sant Vicent del Raspeig, Consell d'Alumnes, MUA i els sindicats CCOO, CGT, UGT i STEPV al voltant del Dia Internacional de la Dona.

El treball d'Amèlia Sáiz se centra en els estudis de gènere a la Xina, on va realitzar un treball de camp amb alumnes universitàries en el Centre d'Estudis de Dones de la Universitat de Beijing. Sáiz és autora d'Utopia i gènere. Les dones xineses en el segle XX, el primer llibre d'una autora nacional publicat en la Biblioteca de la Xina Contemporània d'Edicions Bellaterra, empresa que també ha traduït l'obra editada per Maria Jaschok i Suzanne Miers, Dones i patriarcat xinès. Submissió, servitud i escapament.

Sáiz ha impartit nombroses conferències i seminaris en cursos de formació sobre migració, gènere i educació xineses i actualment investiga sobre la comunitat xinesa present a l'estat espanyol, amb especial incidència pel que fa a Catalunya. És coautora, juntament amb Joaquín Beltrán Antolín, d'Els xinesos a Catalunya. Integració, família i educació i de la investigació sobre la comunitat xinesa a Santa Coloma de Gramanet, realitzada l'any 2002 per a la Diputació de Barcelona i La internacionalització de l'educació superior. Estudiants asiàtics a Catalunya (Fundació Cidob, 2003).