CINEMA DE REALITZADORES NO OCCIDENTALS A LA SALA AIFOS

El 6 i 7 de març es projectarà un cicle a la sala Aifos, dedicat a divulgar el cinema realitzat per directores no occidentals, que s'emmarca en les activitats del Dia Internacional de la Dona. El 6 de març, a les 16.00 h, s'exhibirà la primera pel·lícula, Kamasutra (1996), de l'índia Mira Nair. El 7 de març, a les 12.00 h, Inch allah dimanche (El diumenge si Déu vol, 2001), de l'algeriana Yamina Benguigui i, a les 16.00 h, Panj é asr (A les cinc de la vesprada, 2003), de la iraniana Samira Makhmalbaf.

Kamasutra (Kamasutra)

Dues dones hindús són criades com a iguals durant la infantesa. En créixer, Tara es converteix en princesa, mentre que Maya serà la seua criada. L'odi cap a la mentida de la infantesa fa que Maya planege una venjança basada en el gran llibre de l'amor, el Kamasutra.

Inch allah dimanche (El diumenge si Déu vol)

Zouina (Fejria Deliba) arriba de la seua Algèria natal amb tres fills. Ve a reunir-se amb el seu marit, Ahmed (Zinedine Soualem), el qual duu deu anys treballant a França, i al qual ha vist molt poc en tot aquest temps. Aïcha (Rabia Mokedem), la mare d'Ahmed, viatja amb ella. Malgrat l'agressivitat dels veïns, els constants retrets de la sogra i els desconfiats silencis del marit, Zouina tracta d'adaptar-se a la nova vida a l'exili. La ràdio és l'únic vincle amb la vida i amb les dones en aquest país nou. Ja no té cap tipus de relació amb Algèria. Un dia, s'assabenta per casualitat que una altra família algeriana viu al mateix poble i decideix trobar-la siga com siga.

Panj é asr (A les cinc de la tarda)

Després de la caiguda del règim talibà a l'Afganistan, es van reobrir les escoles per a les dones. Una d'elles pretén dedicar-se a la política i fins i tot vol arribar a ser algun dia presidenta de la República. El burca, les tradicions i el règim masclista, però, continuen profundament ancorats en la vida social del país.

Entrada lliure