CINEMA EN VERSIO ORIGINAL: CINE DINS DEL CINE

Del 6 d'abril al 25 de maig s'efectuarà el cicle Cinema dins del cinema, amb pel·lícules com La noche americana, de François Truffaut, Arrebato, d'Iván Zulueta, i La rosa púrpura de El Cairo, de Woody Allen, entre unes altres. La temàtica del cinema dins del cinema ofereix moltes possibilitats: la narració del que pot esdevenir en un rodatge, el preocupant de convertir el cinema en una obsessió, el trist retorn a la realitat després de submergir-se en els somnis de la sala cinematogràfica... cinc autors fonamentals ens presenten les seues indagacions sobre el setè art.

6 abril

La nuit américaine (La noche americana, François Truffaut, 1973) Pel·licula en francés i anglés subtitulada en castellà.

Encara que els seus treballs després de les cambres van marcar un abans i un després en la història del cine, els escrits de Truffaut sobre pel·lícules són potser més importants encara. I esta obra unix ambdós facetes: és una pel·lícula sobre un rodatge, i amb ella va obtindre el director francés l'Oscar a la producció estrangera.

4 maig

Amator (El aficionado, Krzysztof Kieslowski, 1979) Pel·licula en polonés subtitulada en castellà.

Abans d'adquirir fama mundial amb els seus decàlegs i trilogies, Kieslowski era un director interessat per la situació política del seu país i molt crític amb els seus paisans. Jerzy Stuhr, que va escriure amb el director alguns diàlegs del film, interpreta a Filip, un obrer que destina la seua xicoteta cambra de súper 8 per a immortaliltzar el seu bebé.

11 maig

Arrebato (Iván Zulueta, 1980) Pel·licula en castellà.

La pel·lícula de culte del cine espanyol, una extraordinària rara avis en la nostra filmografia. Ningú sap quines pel·lícules ens hauria regalat Iván Zulueta de ser un director més ordenadito. "El cine i jo havíem planejat"...submergisquen-se i atenció, no vagen a tindre un mal viatge.

18 maig

The Purple Rose of Caire (La Rosa Púrpura de El Cairo, Woody Allen, 1985) Pel·licula en anglés subtitulada en castellà.

En 1985 Allen, amb "El moderno Sherlock Holmes" (Sherlock Jr, 1920) de Buster Keaton en ment, ens va regalar una de les seues tragicomèdies més entranyables. Mia Farrow interpreta a una dona infeliçment casada que es refugia del seu marit en les fosques sales cinematogràfiques.

25 maig

Tren de sombras (José Luis Guerín, 1997) Pel·licula en castellà.

Cada un dels quatre llargmetratges del director de Barcelona és una joia. La seua obra anterior a la multipremiada "En construcción" (2001) és, no obstant, poc coneguda. "Tren de sombras" és moltes coses en una: un emocionant exercici sensorial d'amor al cine com a mitjà d'expressió, un estudi sobre el pas del temps i el poder inmortalizador del cel·luloide i inclús una pel·lícula de fantasmes.

Centro 14 Alicante (C/ Labradores, 14)
19.30 i 22.00 h