• INTERCANVI MUSICAL ENTRE L'ORQUESTRES FILHA..S DE LES UNIVERSITATS DE VALÈNCIA I ALACANT

INTERCANVI MUSICAL ENTRE L'ORQUESTRES FILHARMÒNIQUES DE LES UNIVERSITATS DE VALÈNCIA I ALACANT

La Universitat d'Alacant i la Universitat de València han apostat per la realització d'un intercanvi musical i humà, que aproxime els programes que desenvolupen en l'actualitat les orquestres filharmòniques d'ambdues institucions. Dissabte que ve, 1 d'abril, a les 20.00 h, l'Orquestra Filharmònica de la Universitat de València farà un concert, al paranimf de la UA, amb un programa que s'emmarca en les activitats promogudes per a celebrar el desé aniversari de la creació de l'orquestra. Per la seua banda, l'Orquestra Filharmònica de la UA actuarà el 2 de juny, a les 22.30 h, al claustre de la Universitat de València.

L'Orquestra Filharmònica de la Universitat de València, sota la batuta de Cristóbal Soler, director titular des de la creació aquesta l'any 1995, oferirà un programa, dividit en dues parts, amb peces de Beethoven, J.B. Cabanilles, Salvador Giner, Óscar Esplà i Leopoldo Magenti. L'orquestra universitària, integrada per una plantilla de 80 alumnes, que tenen una mitjana de 20 anys d'edat, va ser creada el 1995, per a cohesionar les diverses agrupacions musicals conformades per universitaris.

L'Orquestra ha realitzat un gran nombre de concerts en auditoris d'arreu de l'estat espanyol i ha estat dirigida per rellevants directors com ara José Collado, Laszlo Heltay, Carlos Riazuelo i Carles Santos, entre d'altres. Així mateix, ha actuat amb solistes de gran fama internacional com Montserrat Caballé, Stephan Schilli, Luis Michal, Marta Carfi, Michele Marasco, Duncan Guifford, etc. L'any 2002 va fer una gira de concerts per Àustria i Eslovènia, on va destacar l'actuació en el Mozarteum de Salzburg.

Invitacions: sala Aifos

Primera part

Simfonia núm. VI en Fa M, Opus 68 "Pastoral"
Ludvig van Beethoven (1770-1827)

I "Despertar de les agradables impressions que es tenen en arribar al camp". Allegro ma non troppo
II "Escena a la vora del rierol". Andante molto mosso
III "Alegre reunió de camperols". Allegro
IV "Tempesta". Allegro
V "Cant dels pastors. Acció de gràcies després de la tempesta". Allegretto

Segona part
Batalla imperial

J. B. Cabanilles/ J Arr. J. Ferriz
(1644-1711) (1913- 2002)

Una nit d'albaes
Salvador Giner (1832-1911)

Nit de Nadal del dimoni Opus 19
Oscar Esplà (1889-1976)

Schotiss. Scherzo, a piu moderato. El dimoni i la vella.
Allegro non molto. Al portal de Betlem