TALLERS DE FORMACIÓ MUSICAL: MÚSICA DE CAMBRA

Es proposa un curs inexistent en els plans d'estudi universitaris i docents. Amb això es cobreix un buit acadèmic que hi ha en aquests plans d'estudi musicals de la Universitat i que resulta necessari per a equiparar-los a la realitat musical europea, a la vegada que amplia el coneixement tècnic dels instruments.
· Taller de formació musical en el qual els músics, reunits en grups de cambra, puguen ampliar els coneixements tècnics dels instruments i tocar repertori per a aquest tipus de formacions. D'altra banda, aquesta pràctica musical permetrà una preparació per a l'accés a l'Orquestra Filharmònica de la Universitat als músics que vulguen, com també tenir la possibilitat de col·laborar en concerts de l'Orquestra i la Banda de la Universitat.
· Potenciar i divulgar aquest estil musical entre la comunitat universitària amb la possibilitat d'oferir-lo a la comunitat no universitària.
· El curs pretén difondre la música de cambra, música escrita per a un petit grup d'instruments. Així, aquesta música podrà ser executada per un petit nombre de músics. No inclou execucions d'instruments sols.
· L'activitat consisteix en la formació de grups, assessorament i dotació de material musical per a executar obres de duos, trios, quartets, quintets, etc., formacions de dos a dotze músics, en general. Es treballaran obres de cambra per a variades combinacions d'instruments; entre aquests, el quartet de cordes es considera el més important; altres grups usuals són el trio de cordes i el quintet de cordes. També per a grups mixtos de vent i corda.
· L'experiència en algun instrument clàssic (corda, vent-fusta i vent-metall) és indispensable per a formar part del taller.

PROFESSOR

Mihnea Ignat. Director de l'Orquestra Filharmònica de la Universitat d'Alacant.

REQUISITS

Els aspirants han de:

· Ser músics proposats per a formar part dels tallers, després de participar en proves d'accés a l'Orquestra UA.
· Ser músics que, sense haver participat en les proves d'accés a l'orquestra, tinguen com a mínim acabat el primer curs de Grau Mitjà de les especialitats següents: violí, viola, violoncel, contrabaix, flauta, oboè, clarinet, fagot, trompa, trombó, trompeta i tuba.
· Fer una petita audició amb el director, amb la finalitat d'organitzar els músics segons el nivell que tinguen. Aquesta audició és només per als músics que no es presentessin a les proves d'accés de l'orquestra , es realitzarà el 21 de març a les 16.00 hores en el saló de Graus de la Facultat de Dret
· Assistir al 80% de les sessions per al reconeixement d'hores.

OBJECTIUS

· Conèixer l'estil musical en l'època del classicisme.
· Fer pràctica instrumental dins de formacions de música de cambra.
· Formar diferents grups de cambra.
· Treballar obres i composicions específiques del classicisme per a aquestes formacions.
· Treballar la tècnica i mecànica instrumental.

Descripció dels continguts. Programa general.

Les classes se centraran en l'estil d'interpretació clàssica i s'hi treballaran els aspectes següents:
· Classes conjuntes de pràctiques d'interpretació melòdica
· Tècnica: qualitat de so, articulació i fraseig
· Interpretació: dinàmica i color en el so, aplicació de les diferents articulacions, repertori bàsic i tractats

PROGRAMA DE CONCERT

Música de la primera escola vienesa (F. J. Haydn, W. A. Mozart, L. Van Beethoven)

Primera part
Quartet opus 18 núm. 1 en fa major........................................ L. Van Beethoven
(1770-1827)
Segona part
Serenata per a vent núm. 12 KV 388.............................................. W. A. Mozart
(1756-1791)

- Curs de 20 hores
Març:
o 22 (dimecres) 18:00 - 20.30 h.
o 28 (dimarts) 18:00 - 20.30 h.
Abril:
· 5 ( dimecres) 18:00 - 20.30 h.
· 12 (dimecres) 18:00 - 20.30 h.
Maig:
· 3 (dimecres) 18:00 - 20.30 h.
· 11 (dijous) 18:00 - 20.30 h.
· 24 (dimecres) 18:00 - 20.30 h.
· 25 (dijous) 18:00 - 20.30 h.

Lloc: sala d'actes del Col·legi Major

Matrícula gratuïta

Informació i Inscripcions: Secretariat de Cultura
PIC , Punt d´Información Cultural (planta baixa del Paranimf)