TROBADA AMB ELS MÉS RELLEVANTS ESCRIPTORS DE LA NARRATIVA XILENA

El 24 de març, a les 10 hores, tindrà lloc a la sala de graus de la Facultat de Filosofia i Lletres una trobada amb els escriptors més prestigiosos de la narrativa xilena actual: Carlos Franz, Mauricio Electorat i Marcelo Simonetti. La directora del Centre d'Estudis Iberoamericans Mario Benedetti, la professora Carmen Alemany Bay, conversarà amb aquests tres narradors sobre la importància de l'actual narrativa xilena, sobre la influència de José Donoso en els joves narradors i sobre la narrativa llatinoamericana recent.

La trobada serà presentada pel vicerector d'Extensió Universitària, Jesús Pradells, i per l'agregat cultural de l'Ambaixada de Xile, José Cayuela. L'acte finalitzarà amb la projecció d'un vídeo de l'escriptor i periodista espanyol Emilio Ruiz Barrachina, Tinta y piedra. Calaceite, el pueblo donde convivieron los autores del boom, que versa sobre la figura de José Donoso.

Els novel·listes

Mauricio Electorat

Va nàixer a Santiago de Xile el 1960. Va estudiar periodisme i literatura a la Universitat de Xile i posteriorment va cursar estudis de filologia hispànica a la Universitat Central de Barcelona. Ha publicat dos llibres de poemes: Un buey sobre mi lengua (1987) i Fuerte mientre lorando (1989). La seua primera novel·la, El paraíso tres veces al día, va ser distingida amb dos dels premis més importants que s'atorguen anualment a Xile: el del Consell Nacional del Llibre i el Municipal de Santiago. El 1999 va obtenir els mateixos reconeixements en la categoria de conte, amb el volum Nunca fui a Tijuana y otros cuentos. El 2004, la seua última novel·la, La burla del tiempo, va guanyar el premi Biblioteca Breu de l'editorial Seix Barral.

Marcelo Simonetti

Va nàixer a Valparaíso (Xile) el 1966 i és periodista de professió. Ha sigut redactor de El Mercurio i editor de reportatges en televisió. Actualment escriu en la revista Caras. L'any 1996 va ser finalista del concurs de contes Manuel Rojas, amb Urgentes y rabiosos. Va obtenir el seu primer guardó a Espanya amb el relat El umbral, en el concurs de La Felguera. El 2002 va publicar en Alfaguara el llibre de narracions El abanico de Madame Czechowska i, el 2005, va guanyar el premi Casa d'Amèrica de Madrid amb la novel·la La traición de Borges. Va fer una breu incursió en el teatre amb l'obra Perfume de gol.

Carlos Franz

Va nàixer a Santiago de Xile el 1959. L'any 1980 va ser seleccionat per a participar en el taller literari impartit per José Donoso. Temps després, ell mateix va dirigir els tallers per a escriptors joves de la Biblioteca Nacional de Xile. Entre 1995 i 1999 va ensenyar literatura a la Universitat Diego Portales i va dirigir la Fira Internacional del Llibre de Santiago. Ha publicat les novel·les Santiago Cero (Seix Barral, 1997, primer premi del concurs llatinoamericà CICLA el 1988), El lugar donde estuvo el paraíso (Planeta, 1998, portada al cinema a Espanya) i El desierto (Mondadori, 2005, premi internacional del periòdic La Nación de Buenos Aires). Ha obtingut altres guardons amb el volum d'assajos La muralla enterrada (Planeta, 2001) i amb el de contes La prisionera (Consell Nacional del Llibre, 2005).