PROJECTILS DE PARAULES AMB PAU RIBA I DE MORTIMERS: 'METRALLETES'

Metralletres és la nova proposta de Pau Riba i De Mortimers, un treball musical, poètic i teatral ple d'humor que es representarà l'11 d'abril, a les 20.00 h, al paranimf de la UA. L'espectacle inclou cançons antigues ("Simfonia n. 3", "Lluna Robada", "Licors", etc.), temes inèdits ("Històries d'Atlantis", "Dansardana", "El colom de la pau", etc.) i fins i tot una insòlita i divertida versió de "Virolai". Les cançons de Riba, petites gamberrades poètiques, transporten l'espectador a l'univers literari de l'autor, són els projectils de les paraules, les metralletes.

Pau, armat amb una guitarra, s'obri camí a colps de veu entre la multitud dels Mortimers, armats fins a les dents amb un instrumental compost de batedores, molinets, immensos poals de brossa, barres de pa, ganivets, aspiradores, serres, troncs, ampolles d'aigua, raspalls de dents elèctriques, crispetes, nines de plàsti, etc. Un arsenal que De Mortimers custodia en els seus llunàtics tallers, on naixen els frankensteinstruments, necessaris per a interpretar el singular estil atropellat que tenen.

Pau Riba (Ciutat de Mallorca, 1948) és una de les figures emblemàtiques de la música catalana. Músic i cantant, és nét del poeta Carles Riba. En començar la seua trajectòria, amb J. Pujol, va formar el duet Pau i Jordi i es va integrar al Grup de Folk. A aquesta època pertanyen cançons com Noia de porcellana ("Dioptria", 1969-70). Després d'aquest disc, Riba va evolucionar al gènere rock ("Accid Elèctric Alquimístic Xoc", 1975) i va participar en el moviment anomenat "psicodèlia". Uns altres discos seus són "Amarga crisi" (1981), "Transnarcís" (1985), "Disc dur" (1993) i "De Riba a Riba" (1993), aquest últim sobre textos dels seus avis. El 1996 va reeditar el treball "Licors", de l'any 1976. El llibre titulat "Lletarada" (1997) recull els textos de totes les seues cançons.

De Mortimers són Joan Arqué, Moisès Queralt, Joan Soler, Cristian Oliver, Magali Roca, Jonatan-Jordi Alemany, Lluc Armengol, Oriol Liñán, Iluminada Sancho, Abel Queralt. Amb Pau Riba, han col·laborat en l'espectacle Jisàs de Netzerit o capítol zero de la guerra dels galàxies", un conjunt de cançons tradicionals vinculat al disc-llibre homònim.

Invitacions: sala Aifos

Google+: http://google.com/+Culturaenlaua