CAPELLA SAETABIS OFERIRÀ EL CONCERT DE MÚSICA BARROCA VALENCIANA 'ET IN CARNE MEA'

El dissabte 27 de maig, a les 20.30 h, la Parròquia de Sant Antoni de Pàdua, coneguda com la dels Franciscans a Alacant, es convertirà en l'escenari del concert de música sacra del barroc valencià Et in carn mea, títol del nou disc de Capella Saetabis dirigit per Rodrigo Madrid. El disc està dedicat als mestres de capella que van treballar a la concatedral de Sant Nicolau, a la basílica de Santa María i al monestir de la Santa Faç d'Alacant del segle XVI al XVIII. El concert ha sigut organitzat pel Vicerectorat d'Extensió Universitària i la Càtedra Arquebisbe Lloaces.

Et in carne mea és el quart volum de la col·lecció "Música Sacra del Barroc Valencià", un ambiciós projecte dirigit per Madrid, que compta amb el suport de les universitats del País Valencià. L'enregistrament d'aquest treball es va dur a terme el passat mes de desembre, a la Capella de la Sapiència (Universitat de València) i ha sigut patrocinat per la Universitat d'Alacant.

El disc recull la música de la celebració barroca tal com es va desenvolupar a Alacant durant el segle XVII. Els investigadors van trobar el llibre Consueta de l'Arxiu Capitular de Sant Nicolau de l'any 1647, un manual que els ha permès reconstruir minuciosament el ritual de la celebració litúrgica.

L'enregistrament comença amb un Tiento de Batalla, de Joan Baptista Cabanilles, per a conjunt de ministrers, instrumentat per Rodrigo Madrid. El director comenta que "Aquest començament és exemple del costum immemorial de començar els actes litúrgics solemnes amb una marxa instrumental des de la casa del consell fins a l'església, on es té lloc l'acte religiós". L'enregistrament continua amb la Missa de IV To, de Jordi Rodríguez Monllor, l'única missa que es conserva d'aquest autor i que va ser estrenada, segons els investigadors, pel famós castrato Aneoli a Alacant a començament del segle XVIII.

Per a Madrid, "L'obra més interessant és el motet Domine Jesu Christi, una autèntica joia musical utilitzada en les celebracions litúrgiques de la Santa Faç i que, en aquesta ocasió, la Capella Saetabis ha realitzat en versió per a contralt i instruments que en recupera l'estructura primigènia". Rodrigo Madrid ha comptat per a l'enregistrament d'aquest disc amb cinc solistes vocals, dos cors i un gran nombre de solistes instrumentals que, units, creen un espectacular efecte de grandesa pròpia del barroc valencià.

El disc es presentarà als mitjans de comunicació el 26 de maig, a les 12.30 hores, a l'església concatedral de Sant Nicolau d'Alacant. Hi assistiran el rector de la Universitat, Ignasi Jiménez Raneda; el bisbe d'Oriola-Alacant, Rafael Palmero; els responsables de la Càtedra Arquebisbe Lloaces, el director de la Capella Saetabis, Rodrigo Madrid.