CONCURS. SEUS DE LA UA, MUNICIPIS I PATRIMONI

En el marc del projecte institucional «Seus: 10 anys de formació, docència i cultura», l'objectiu del qual és mostrar la riquesa patrimonial dels municipis en què hi ha seu universitària, el Museu de la Universitat d'Alacant ha organitzat el concurs «Seus de la UA, municipis i patrimoni». Els centres escolars participants en aquesta convocatòria podran presentar treballs de temàtica inspirada en les tradicions, festes, patrimoni historicoartístic o mediambiental de les seues localitats.

BASES

1) Hi podran concórrer, de manera individual o col·lectiva, els alumnes d'educació infantil, primària, secundària i batxillerat de centres d'ensenyament pertanyents a les localitats on hi ha seu de la Universitat d'Alacant: Alacant, Benissa, Biar, Cocentaina, Xixona, la Nucia, Oriola, Sant Vicent i Villena.

2) El tema de les obres estarà referit al patrimoni històric, artístic, cultural o mediambiental de les localitats anteriorment esmentades.

3) Els treballs podran fer-se utilitzant qualsevol tècnica artística: dibuix, pintura, gravat, escultura, collage, fotografia i vídeo (digital o analògic), animació per ordinador, etc.

4) La dimensió de les obres físiques no podrà superar els 50x50x50 cm. Quant a les creacions digitals, es podran presentar en CD-ROM o en DVD. Per als vídeos i animacions la durada màxima serà de 15 minuts.

5) S'estableixen els premis següents:

-Premi a la millor obra col·lectiva (creació conjunta o col·lecció seleccionada d'un màxim de 15 obres) presentada pel centre d'ensenyament, dotat amb un ordinador portàtil i un canó de vídeo.

-Premi al millor treball individual per a alumnes d'infantil i primer cicle de primària, dotat amb un lot de productes artístics. Dos accèssits, dotats amb un maletí de pintura.

-Premi al millor treball individual per a alumnes de segon i tercer cicle de primària, dotat amb un lot de productes artístics. Dos accèssits, dotats amb un maletí de pintura.

-Premi al millor treball individual per a alumnes de 1r, 2n i 3r d'ESO, dotat amb càmera fotogràfica digital. Dos accèssits, dotats amb reproductors d'MP3.

-Premi al millor treball individual per a alumnes de 4t d'ESO i batxillerat, dotat amb càmera fotogràfica digital. Dos accèssits, dotats amb reproductors d'MP3.

6) Totes les obres hauran de presentar-se juntament amb un sobre tancat o carpeta, amb indicació en l'exterior del títol del concurs i la categoria a la qual opten: «Millor obra col·lectiva», «Infantil i primer cicle de primària», «Segon i tercer cicle de primària», «1r, 2n i 3r d'ESO» o «4t d'ESO i batxillerat». En l'interior figurarà el nom, edat, domicili i telèfon del concursant o centre d'ensenyament, i el títol o lema de l'obra.

7) Cada concursant o centre podrà presentar un treball o col·lecció que no haja sigut guardonada amb anterioritat.

8) El termini de presentació dels treballs finalitzarà el dia 7 de juny de 2006. El lliurament o enviament es farà al Museu de la Universitat d'Alacant (MUA), carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n, 03690 Sant Vicent del Raspeig.

9) El jurat serà designat pel Vicerectorat d'Extensió Universitària de la Universitat d'Alacant.

10) La decisió del jurat es publicarà al tauler d'anuncis del MUA i del PIC (Punt d'informació cultural), en la revista digital del Vicerectorat d'Extensió Universitària, i també en la pàgina web del MUA. Els autors premiats hauran d'assistir personalment, o mitjançant representant en cas que els resulte impossible, a l'acte de lliurament de premis que tindrà lloc el dissabte 17 de juny de 2006 a les instal·lacions del MUA.

11) La propietat de les obres premiades serà de la Universitat, que es reserva el dret a reproduir-les. No obstant això, els autors podran usar-les amb l'esment del premi obtingut.

12) Les obres no premiades podran retirar-se del dia 3 al 31 de juliol al MUA. Una vegada transcorregut aquest termini, la Universitat podrà disposar-ne lliurement.

13) La participació en aquesta convocatòria implica l'acceptació d'aquestes bases, que podran ser interpretades pel jurat i pel Vicerectorat d'Extensió Universitària de la Universitat d'Alacant en els aspectes que no hi estiguen previstos.