• EL TEATRE UNIVERSITARI PARTICIPA AMB 'CALL ..XA D'UNIVERSITATS INSTITUT JOAN LLUÍS VIVES

EL TEATRE UNIVERSITARI PARTICIPA AMB 'CALL CENTER' EN LA XI MOSTRA DE TEATRE UNIVERSITARI DE LA XARXA D'UNIVERSITATS INSTITUT JOAN LLUÍS VIVES

El Teatre Universitari de la UA participarà en la XI Mostra de Teatre Universitari de la Xarxa d'Universitats Joan Lluís Vives, que enguany acull la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), amb l'obra Call Center, de Marc Angelet, dirigida per Marieta Sánchez i Tomás Mestre. La representació es desenvoluparà el pròxim 5 de maig, a les 18 hores, en el Teatre Ateneu de Cerdanyola del Vallés.

Durant quatre dies es podran veure diferents espectacles realitzats per grups de teatre universitaris procedents de Catalunya, Comunitat Valenciana, Illes Balears i Andorra, en la Sala de Teatre de la UAB i altres espais escènics de Sabadell, Cerdanyola del Vallés i Barcelona, una oportunitat única per a connectar amb la creativitat emergent de les aules de teatre. A més, els participants podran efectuar tallers d'expressió i creativitat de la veu, d'improvisació i altres continguts formatius. Així mateix, es realitzarà una taula rodona sobre teatre i una reunió per a debatre la situació del teatre universitari.

Per a Tomás Mestre, l'experiència és "molt grata", ja que durant uns dies "les universitats de parla catalana es reuneixen per a compartir experiències i realitzar activitats formatives relacionades amb el teatre, a més de poder veure les representacions de les aules universitàries d'altres universitats". "L'any passat vam estar a Castelló amb Dakota i l'ambient per als estudiants va ser estupend".

Enguany, el Teatre Universitari viatja fins a Bellaterra para representar una obra de Marc Angelet, un text "modern i actual", segons paraules de Mestre, que conta la història de cinc joves que treballen com teleoperadors en una empresa de venda de canals de televisió. La importància de l'obra radica que transmet d'una manera contundent les relacions que els treballadors estableixen entre ells, amb l'empresa i amb el client, i "desentranya la mentalitat d'aquest tipus d'empreses on el client se sent desemparat i el treballador explotat".

Call Center és el tercer muntatge del Teatre Universitari, després de l'èxit de Això... o no?, que va rebre el Premi al Millor Actor en el certamen Palmireno / Caixa Negra 2004 i els Premis a la Millor Obra i a la Millor Actriu en el Certamen de Teatre Vila de Mislata 2004, i Dakota, un text de Jordi Galcerán que va viatjar a París per a participar en la 2ª Jornada Internacional d'Estudis Catalans.

La XI Mostra de Teatre Universitari de la Xarxa d'Universitats Joan Lluís Vives es desenvolupa del 2 al 5 de maig.