• LA UNIVERSITAT D'ALACANT PRESENTA ELS 50 CU..s desenvoluparan en les seus universitàries

LA UNIVERSITAT D'ALACANT PRESENTA ELS 50 CURSOS DE LA UNIVERSITAT D'ESTIU. 25 cursos es desenvoluparan en les seus universitàries

Ahir, 11 de maig de 2006, es va realitzar la presentació oficial dels Cursos d'Estiu de la Universitat d'Alacant en el MUA, a càrrec del rector de la UA, Ignacio Jiménez Raneda, el vicerector d'Extensió Universitària, Jesús Pradells, la directora del Secretariat d'Extensió Universitària, Josefina Bueno, i la directora tècnica de la Universitat d'Estiu, Raquel Huete.

50 cursos d'estiu componen l'oferta educativa que ha organitzat la UA, que es desenvoluparan al llarg de tres setmanes en el mes de juliol. Com novetat, l'extensió de la programació per tota la província, aprofitant la diversitat de cadascuna de les seus universitàries, on es desenvoluparan 25 dels cursos. L'oferta de cursos, segons Raneda, "és una proposta educativa oberta a tots els sectors de la societat, en la qual es potenciarà una innovadora formació didàctica i l'aspecte lúdic mitjançant activitats culturals per a fomentar la convivència entre alumnes i professors".

Conferències inaugurals

La Universitat d'Estiu ha convidat a destacades personalitats per a impartir les conferències d'estiu: el president del Comitè Olímpic Espanyol, Alejandro Blanco; la Secretària d'Estat d'Immigració i Emigració, Consuelo Rumí, i el reputat historiador hispanista Paul Preston. A més, la Universitat d'Estiu ha contat amb la col·laboració de 58 empreses i entitats, una participació que defineix la rellevant implicació social i interacció amb el teixit empresarial.

Formació innovadora i cursos en anglès

Com novetat, enguany s'imparteixen cursos d'anglès, amb el propòsit d'avançar en la internacionalització de la UA i satisfer la creixent demanda cultural de la població estrangera que resideix en la nostra comunitat. Així mateix, entre els múltiples objectius de la Universitat està oferir una formació complementària de qualitat, així com difondre els coneixements que s'originen en l'àmbit de la institució acadèmica. Amb aquesta inquietud va nàixer el programa de Cursos d'Estiu de la Universitat d'Alacant, que s'ha convertit en un referent dins de l'oferta d'estiu de les universitats espanyoles i les activitats de les quals es desenvolupen en el campus universitari sota el nom d'Universitat d'Estiu Rafael Altamira i en les diferents seus que la Universitat té en la província.

Àmplia i variada oferta

Com cada any, s'ofereixen cursos d'actualitat i interès que abasten diverses àrees de coneixement amb un marcat caràcter multidisciplinar. La participació de professorat internacional i diferents àmbits professionals s'uneix a la de l'equip docent de la Universitat d'Alacant. Com aspectes comuns dels 50 cursos, el rector ha destacat la presència d'activitats culturals complementàries com excursions, concerts, obres de teatre i visites guiades; la facilitat per a l'allotjament, les beques per a facilitar l'accés als alumnes amb menors recursos econòmics, la matrícula on-line i el reconeixement acadèmic per a qualsevol de les universitats integrades en la Xarxa Joan Lluís Vives. Els cursos estan dirigits a estudiants i llicenciats de la Universitat d'Alacant així com a totes aquelles persones que des d'altres universitats o des de diferents àmbits professionals s'interessen per la formació permanent.

Más informació: