• LES SEUS UNIVERSITÀRIES DUEN AL MUA EL PATR.., ARTÍSTIC I ETNOGRÀFIC DELS SEUS MUNICIPIS

LES SEUS UNIVERSITÀRIES DUEN AL MUA EL PATRIMONI CULTURAL, ARTÍSTIC I ETNOGRÀFIC DELS SEUS MUNICIPIS

El 15 de maig, a les 12 hores, el Museu de la Universitat d'Alacant es va convertir en escenari del solemne acte de presentació del projecte institucional Seus, 10 anys de formació, docència i cultura, una mostra que reuneix el patrimoni cultural, artístic i etnogràfic de les localitats en les quals se situen les seus universitàries de la UA: Alacant, Benissa, Biar, Cocentaina, La Nucia, Oriola, Villena, Xixona i L'Havana (Cuba). La mostra, que ha ocupat totes les sales de la institució museística, també inclou una representació fotogràfica i informativa de les activitats que desenvolupa el Secretariat de Cultura, dels grups estables de teatre, música i dansa i dels tallers que es s'ofereixen quadrimestralment.

L'acte va ser presentat pel rector de la UA, Ignacio Jiménez Raneda, i va contar amb la presència dels alcaldes, alcaldesses, regidors de cultura de les seus i els rectors que fins al moment ha tingut la Universidad d'Alacant: Antonio Gil Olcina, Ramón Martín Mateo, Andrés Pedreño i Salvador Ordóñez. El rector va destacar la rellevància de les seus universitàries, i va destacar que el 10 aniversari era una ocasió excel·lent "per a celebrar la vitalitat d'un projecte" que manifesta la implicació de la Universitat amb la societat. El rector també va posar l'accent en la celebració el 4 de juny d'una jornada de portes obertes, una activitat que s'emmarca en el projecte institucional, en la qual es convida a la societat alacantina a participar en les activitats culturals que es desenvoluparan.

Un patrimoni ric i variat

A continuació del rector, el director del MUA, Mauro Hernández, va realitzar una intervenció en la qual va recalcar la importància d'un projecte institucional que pretén oferir a la societat "el patrimoni històric, artístic i cultural que té la província d'Alacant". Piezas no exposades fins al moment de Eusebio Sempere: taules, guaches o escultures portats del Museu de l'Assegurada amb el apoyo de l'Ajuntament d'Alacant; la Bíblia Sacra de Cocentaina, considerada com la millor obra impresa que existeix en la província o el conjunt del pintura del segle XVII d'aquesta població. Una rèplica del Tresor de Villena; la Carta de poblament de La Nucia; piezas del Museu Diocesano d'Oriola, amb una esplèndida col·lecció patrimonial d'objectes de culte i pintures; el ric patrimoni etnográfico i industrial de Xixona; la ceràmica típica, útils agrícoles i olis de Biar; les donacions dels cinc museus de Villena i les pintures que els alumnes de pràctiques de la UA han realitzat a L'Havana Vella, a Cuba, són algunes de les peces que s'exhibeixen en l'exposició.

La mostra s'exhibirà fins al 26 de juny de 2006.