RITMES LLATINS I FLAMENC EN EL PARANIMF AMB EL TALLERS DEL SECRETARIAT DE CULTURA

El dijous 18 de maig, a les 20.00 h, l'alumnat dels tallers de guitarra i percussió llatina i flamenca del Secretariat de Cultura de la UA demostrarà, a l'escenari del paranimf, tot el que ha après. Sota la direcció de Santiago J. Iglesias (guitarra contemporània), Baldomero Amador (guitarra flamenca), Pakito Baeza (percussió llatina) i Antonio Correas (percussió flamenca), els alumnes realitzaran una mostra dels ritmes que han practicat al llarg del curs. El concert conclourà amb una jam session d'estàndars de jazz, en què participaran els quatre grups.

Com a aspecte comú de l'experiència d'impartir aquests tallers musicals, els professors destaquen l'excel·lent experiència que comporta intercanviar coneixements amb els alumnes. Santiago J. Iglesias comenta que l'alumnat interpretarà "diversos estils com ara rock, heavy o new age, entre d'altres, perquè la gent veja les possibilitats dels instruments". En el curs de guitarra contemporània que imparteix, hi ha diversos nivells, des de persones que s'interessen per primera vegada en l'instrument fins a gent semiprofessional que vol adquirir la màxima destresa.

Els alumnes de Baldomero Amador, professor de guitarra flamenca, interpretaran una guajira i buleries. Per al professor, durant aquest curs els alumnes "han après com són els trémolos, arpegios, picaos i un poc de guajira, buleries, soleá, alegries, seguidilles i rumbes".

El grup dirigit pel professor de percussió flamenca Antonio Correas interpretarà una buleria i un variadet de tangos, tanguillos i rumba. En aquest curs, segons comenta Correas, "s'ha vist el perfeccionament dels compassos i els ritmes que ja s'han explicat durant el primer quadrimestre, com ara tangos, tanguillos, rumba, tango-rumba, alegries, buleries, soleás per buleries, etc." i destaca la implicació de l'alumnat en el muntatge, "que ha sorgit d'ells".

El grup de percussió llatina, dirigit per Pakito Baeza, interpretarà dues classes de ritmes. Segons Baeza, en un primer moment "la gent s'acosta a la percussió pensant en la diversió, però després veu que és un llenguatge que cal aprendre i que requereix tècnica, esforç i dedicació".

Invitacions: sala Aifos