'SEUS, 10 ANYS DE FORMACIÓ, DOCÈNCIA I CULTURA' EN EL MUA

El dilluns 15 de maig, a les 12.00 hores en Museu de la Universitat d'Alacant, el rector de la UA, Ignacio Jiménez Ranera, presentarà el projecte institucional SEUS, 10 anys de formació, docència i cultura, una mostra que s'exhibirà fins al 23 de juny. La exposició arreplega la història i els projectes de les nou seus amb que conta la institució acadèmica i una representació fotogràfica i informativa de les activitats que desenvolupa el Secretariat de Cultura.

L'acte contarà amb la presència d'alcaldes i regidors de l'àrea de cultura de totes les localitats on la Universitat té instal·lada una seu, ja que gràcies al seu suport s'ha pogut aconseguir reunir una mostra de caràcter etnogràfic que servirà per a presentar una síntesi de les principals riqueses culturals de cadascuna de les poblacions representades.

La Universitat d'Alacant té obertes seus en la ciutat d'Alacant, a Oriola, Cocentaina, Benissa, Biar, Xixona, Villena, La Nucia i a Cuba. Cada seu exposarà allò que considere més representatiu del seu municipi, amb peces de gran importància, com per exemple la rèplica del Tresor de Villena. La mostra es complementa amb grans panells on es presenten els edificis nobles en els quals se situen els centres d'extensió cultural.

El Secretariat de Cultura del Vicerectorat d'Extensió Universitària també estarà present en l'exposició mitjançant una mostra fotogràfica i informativa dels grups estables de teatre, dansa i música i els tallers que s'imparteixen. Així mateix, la zona expositiva dedicada al Secretariat de Cultura contarà amb un ordinador en el qual els visitants podran colsultar la Revista Digital Cultural del Vicerectorat d'Extensió Universitària VEU (www.veu.ua.es).

Jornada de portes obertes
La commemoració dels deu anys de la creació d'aquesta idea innovadora es completarà amb la celebració d'una Jornada de Portes Obertes que tindrà lloc el diumenge 4 de juny, en la qual s'espera que els ciutadans alacantins visiten el campus, el MUA i participen en les activitats programades.