CONCERT DE CLAUSURA DEL TALLER DE JAZZ DE LA UA, DIRIGIT PER RAMÓN CARDO

El 2 de juny, a les 20 hores, el Saló d'Actes del Col·legi Major de la UA es convertirà en l'escenari de la Jazz Big Band, dirigida per Ramón Cardo, un dels referents jazzístics espanyols. El concert clausura el Taller de Jazz, el primer curs dedicat a aquesta especialitat musical que es realitza en la UA.

En aquest taller, que va començar el 16 de març, els alumnes, a més de gaudir de la sonoritat que ofereix la formació de Big Band i els Combos, han après les formes tradicionals del jazz, l'articulació del swing, les nocions bàsiques de la improvisació i la rítmica en el jazz. I, sobre, tot, en paraules de Cardo, "ha servit per a acostar als estudiants al jazz des d'un punt de vista eminentment pràctic".

El concert de la Big Band, integrada per 20 alumnes (5 saxos, 4 trombons, 4 trompetes, secció rítmica completa i cantant femenina), oferirà una selecció de estándars de jazz interpretats per músics amb una formació mitja quant a domini de l'instrument però sense experiència jazzística. Per a Cardo, aquesta qüestió és de vital importància, ja que a aquests alumnes "se'ls ha obert una porta a aquesta música, ja que l'oferta de formació de jazz en quasi inexistent en la nostra comunitat".

Cardo destaca la "mentalitat oberta" de la Universitat d'Alacant, que ha apostat per "aquesta opció cultural i pedagògica" i ha oferit l'oportunitat als músics que resideixen en la província de submergir-se en aquest llenguatge i aproximar-se durant viut intenses sessions a una metodologia totalment inovadora pel que fa a l'ensenyament de la música.

Invitacions: sala Aifos