• LLEGENDES URBANES, RUTES LLEGENDÀRIES I ETN..A VALENCIANA EN ELS CURSOS D'ESTIU DE LA UA

LLEGENDES URBANES, RUTES LLEGENDÀRIES I ETNOBOTÁNICA VALENCIANA EN ELS CURSOS D'ESTIU DE LA UA

Llegendes urbanes, cançoners populars, rutes llegendàries i els usos i virtuts de les plantes medicinals i màgiques del País Valencià són alguns dels temes que s'han inclòs en la programació dels Cursos d'Estiu de la Universitat d'Alacant. L'alumnat que vulga aproximar-se a la literatura oral catalana i aprofundir en les diverses manifestacions actuals de la cultura popular valenciana té la possibilitat de matricular-se en el curs "Cultura popular, llengua i educació", dirigit per l'escriptor i professor de la UA Joan Borja, que es desenvoluparà a la Seu Universitària d'Alacant, del 17 al 21 de juliol.

Així mateix, al Centre Cultural El Teular de Cocentaina, del 3 al 7 de juliol es realitzarà el curs "La cultura dels plantes valencianes", coordinat pel professor de la UA Joan Pellicer i Bataller, que pretén fer una introducció als noms populars, les virtuts, els usos i altres dades interessants de la flora local. El curs s'estructura en cinc blocs temàtics: introducció i història de la etnobotànica, plantes medicinals, plantes culinàries, plantes màgiques i plantes festives i religioses. També es farà una excursió didàctica per la Ruta dels Fonts, a la serra de Mariola, per a situar i identificar les diverses espècies botàniques amb valor medicinal i etnobotànic.

Cançoner i rutes llegendàries

En el curs "Cultura popular, llengua i educació", s'hi tractaran diversos aspectes de l'univers literari valencià, com ara les creacions d'Enric Valor, l'evolució des de la narrativa popular a Walt Disney, el cançoner, les llegendes urbanes i la influència de les rondalles en la literatura infantil i juvenil. Un altre dels aspectes del curs seran les excursions per les rutes llegendàries valencianes. L'alumnat podrà visitar llocs d'interés històric i cultural com Alcoi, el Barranc de la Batalla, la Font Roja, el castell de Travadell, Gorga, Penàguila i Cocentaina.

Allotjament i matriculació

Per a matricular-se en el curs de Cocentaina, cal adreçar-se al Centre Coordinador de les Seus Universitàries (planta baixa de l'edifici Germà Bernàcer, telèfon 965 90 9323) o acudir a la Seu Universitària de Cocentaina (telèfon 965 59 02 14). Cocentaina ofereix la possibilitat d'allotjament gratuït en l'alberg d'aquesta localitat.

Quant als cursos que s'imparteixen en la UA i la Seu Universitària d'Alacant, l'alumnat pot triar entre tres opcions: reservar plaça al Col·legi Major de la UA (21 ?), reservar en els hotels d'Alacant amb els quals s'han concertat tarifes especials o recórrer al servei d'allotjament del Servei de Relacions Internacionals de la UA, que facilitarà un pis compartit o en família a preus accessibles. La matriculació en els cursos d'estiu de la UA es pot realitzar en línia des de la web http://www.univerano.ua.es. Els Cursos d'Estiu tenen un preu de 90 ?.