• MÚSICA, TEATRE, MONÒLEGS, CICLES DE CINEMA ..URANT JULIOL I AGOST EN 'LA SEU DE L'ESTIU'

MÚSICA, TEATRE, MONÒLEGS, CICLES DE CINEMA I ALTRES PROPOSTES CULTURALS DURANT JULIOL I AGOST EN 'LA SEU DE L'ESTIU'

El 1 de juliol la Seu Ciutat d'Alacant inaugura la programació estival amb una àmplia oferta que reuneix una variada mostra d'activitats culturals: exposicions, concerts de jazz, new age, música clàssica, música oriental, tango, monòlegs, representacions de les aules de teatre de la UA, performances i cicles de cinema seran algunes de les propostes del Vicerectorat d'Extensió Universitària de la UA per a passar els mesos més calorosos de l'any. La programació s'obrirà amb el concert del cor de càmera de la UA Enarmonía, que celebrarà un recital a les 20.30 hores.

Durant les nits del mes de juliol, a partir de les 23 hores, la Seu tindrà propostes del gust de tots els públics. El 1 de juliol, el cantautor Coco Illán inaugurarà les vetlades nocturnes amb la seua personal manera de compondre i entendre la música. El 3 de juliol els afeccionats al jazz podran gaudir del ritme de Nueva Orleans Cool Jazz Trio. Els dies 4, 5 i 8 de juliol més jazz, aquesta vegada en el món del cinema, amb els films Bird, de Clint Eastwood; Ascensor per al cadalso, de Louis Malle, i Solament amb gel, del genial Thelonious Monk. El 6 de juliol swing amb estètica de gánster dels anys 30, de la mà del quartet alacantí Aguardiente Swing Quartet. El 7 de juliol es tanquen les actuacions jazzístiques amb el recital en viu de Lazy River Band.
A més, del 3 al 7 de juliol es realitzarà un homenatge a Nova Orleans en el cinema quan està a punt de complir-se un any del pas de l'huracà Katrina, amb pel·lícules com Wild man blues i The ladykillers, entre unes altres.

Teatre universitari, monòlegs i cafè teatre

Els teatres universitaris trepitjaran les taules de la Seu durant juliol. El 15 de juliol, el Teatre Universitari, dirigit per Juan Luis Mira, representarà Maletas, una rondalla escènica sobre el viatge de la vida. El 22 de juliol, el Teatre Universitari, de la mà de Tomás Mestre i Marieta Sánchez, representarà Call Center, una crítica i moderna obra que reflecteix el dur món de cinc joves que treballen com teleoperadors en una empresa de venda de canals de televisió.
També se celebraran dues sessions del certamen de monòlegs Sol@ ante el peligro, en el qual s'han seleccionat als millors intèrprets per a amenitzar les nits estiuenques, i que tindran lloc els dies 10 i 17 de juliol. Els afeccionats al cafè teatre també tindran l'oportunitat d'assistir el 14 de juliol a la representació Sonrientes en la noche, a càrrec de la companyia Síndrome Darío, guanyadora de l'últim certamen de teatre jove de la Junta d'Andalusia, i el dia 18 de juliol a Monòlegs de la terreta, de la companyia alacantina Los 4 jinetes. Finalment, el 21 de juliol la companyia navarresa El Mundillo oferirà l'espectacle Cómico de los caminos.

Músiques del món

Les nits de la Seu estaran plenes de música de diferents estils. El 11 de juliol la concertista Yoshie Sakai interpretarà amb el seu koto la millor música oriental. El 13 de juliol Todo tango, de la mà de l'Associació de Ballarins i Afeccionats al Tango Argentí, que oferirà una mostra de l'autèntic tango. El 20 de juliol Benja celebrarà el recital de new age Improvisacions sobre un piano de cua. Finalment, el 31 de juliol, concert de violí i piano interpretat per Juan Antonio Mira i Graham Jackson.

Funambulisme i videodictionary

El 19 de juliol, la funambulista Olga Diego, realitzarà l'actuació Equilibris de dona, en la qual útils de cuina, elements de maternitat i altres objectes fan balancejar i dificultar el pas de la dona. També es podrà gaudir de la música i dansa en el cinema amb les següents projeccions: el 24 de juliol Els parapluies de Cherbourg, de Jacques Demy; el 25 de juliol The red shoes, de Michael Powell, i el 29 de juliol Assaig d'orquestra, de Federico Fellini. Finalment, del 26 al 28 de juliol multitud d'artistes expressaran visualment i sense paraules en temps rècord un concepte en un projecte artístic de The VideoArtFoundation.

Exposicions

Durant el mes de juliol s'exhibiran in la Seu dues mostres fotogràfiques: Dones en blanc i negre, de l'Associació Escriptors de Llums de la UA, i Tan diferent com vos, que reuneix fotografies de l'Associació Sense Barreres Los Carritos. A l'agost es podrà veure una mostra d'Alonso Artes realitzada en tècnica mixta Asteroide B612: "El Principito" compleix 60 anys.

Cinema a l'agost

Durant el mes d'agost, a les 20.15 hores, els afeccionats al cinema podran assistir a dos cicles de cinema: II cicle de Cinema Europeu, amb pel·lícules de grans directors del nostre continent com Nosferatu, El cuirassat Potemkim, Metròpolis, L'innocent i El menut salvatge, i Cineartes, una reflexió sobre les complexes relacions entre el cinema i altres manifestacions artístiques, amb films com El contracte del dibuixant, Eva al nu, El ventre de l'arquitecte i Cyrano de Bergerac, entre unes altres.