• ASTRONOMIA, HISTÒRIA, ENSENYAMENT DE L'ANGL.. EN ELS CURSOS D'ESTIU DE LA SEU DE BENISSA

ASTRONOMIA, HISTÒRIA, ENSENYAMENT DE L'ANGLÈS I L'ART DE LA COMUNICACIÓ EN L'AULA, EN ELS CURSOS D'ESTIU DE LA SEU DE BENISSA

El caràcter multidisciplinar i la varietat lingüística marquen l'inici dels cursos d'estiu que del 17 al 20 de juliol s'imparteixen en la Seu de La Marina (Benissa). L'ensenyament de l'anglès en secundària, el naixement de l'astronomia moderna en el nostre continent, la Guerra Civil espanyola en el context europeu de entreguerres i les habilitats per a comunicar-se en l'aula són l'oferta amb que tancarà la present edició de la Universitat d'Estiu Rafael Altamira. En paral·lel a l'activitat docent, es desenvoluparan una sèrie d'activitats culturals de música, dansa, teatre i exposicions obertes al públic.

The Teaching of English: Skills and Techniques to Improve Teaching and Learning in the Classroom, dirigit per la professora de Filologia Anglesa Teresa Morell Moll (UA), està enfocat professors i futurs professors d'anglès. L'objectiu principal d'aquest curs, impartit íntegrament en anglès, és desenvolupar activitats per a fomentar la motivació i aprenentatge dels alumnes en secundària.

En relació amb el curs El Naixement de la Astronomia Moderna in Europa, dirigit pel catedràtic de Física Aplicada de la UA, Guillermo Bernabeu Pastor, s'exposaran els coneixements observacionals sobre la posició i moviment dels astres i la seua relació amb els models teòrics dels Grècia antiga, i s'aprofundirà en el coneixement astronòmic mitjançant observacions a ull nu i amb telescopi del cel diürn i nocturn, entre altres aspectes.

En el curs La Guerra Civil Espanyola in l'Europa d'entreguerres, dirigit pel professor d'Historia Contemporanea de la UA, José Miguel Santacreu Soler, s'estudiarà la Guerra Civil espanyola en el context europeu de la dècada de 1930, amb la perspectiva que permeten els 70 anys transcorreguts des de 1936. El curs ofereix una visió global per a dissipar els punts confusos de la guerra, entendre-la millor i explicar-la dins de la conjuntura del fracàs de les democràcies en l'Europa de entreguerres.

L'Art de Comunicar-se, en l'Aula, dirigit pels professors de Didàctica i Organització Escolar de la UA, Antoni Giner Gomis i Mª Pilar Tormo Jordá, pretén reflexionar sobre la comunicació efectiva en el procés didàctic i desenvolupar habilitats parella millorar la nostra comunicació, així com tomar consciència de la importància de les emocions en la comunicació i la seua gestió.

Concerts i teatres universitaris

El dilluns17, juliol, a les 11.30 hores en el Pati interior de la Seu, se celebrarà un espectacle de danses orientals a càrrec del grup Art Performance. El mateix dia, a les 22 hores en la Plaça del Convent, Pakito Baeza realitzarà un concert de percussió llatina.

El dimarts 18 de juliol, a les 22 hores, en el Saló d'Actes de la Seu, el Teatre Universitari de la UA representarà Call Center, la crítica i divertida història de cinc joves que treballen en una empresa de venda de canals de televisió.

El dimecres 19 de juliol, a les 22 hores en la Plaça del Convent, elg rupo de rock Liverpool band rendirà un homenatge als Beatles.

Finalment, del 17 al 28 juliol, la Sala d'Exposicions de la Seu albergarà la mostra De les bombes a l'exili. Els últims mesos de la Guerra Civil a la Comunitat Valenciana 1939, cedida pel centre d'Estudis i Investigacions Comarcals "Alfons el Vell" i coordinada per Eladi Mainar. L'entrada és lliure.