EDUARDO SOTILLOS INAUGURA LA TERCERA SETMANA DE LA UNIVERSITAT D'ESTIU RAFAEL ALTAMIRA

El 17 de juliol, a les 12 hores en la Seu Universitària Ciutat d'Alacant, el periodista Eduardo Sotillos Palet impartirà la conferència inaugural de la tercera setmana de la Universitat d'Estiu Rafael Altamira La II República i la guerra en el debat polític actual. Eduardo Sotillos és llicenciat en Ciències Polítiques i Ciències de la Informació, i ha exercit professionalment com a periodista. Ha estat secretari d'Estat-portaveu del Govern i director de RNR, Ràdio Exterior i del diari Tribuna Vasca. Corresponsal en l'estranger i director dels programes culturals El ojo crítico i Los libros, ha rebut els premis Onda i Rodríguez Santamaría de l'Associació de la Premsa. Actualment és comentarista polític de la Cadena SER i Telecinco.

Durant l'última setmana de la Universitat d'Estiu, que es desenvoluparà del 17 al 21 de juliol, s'impartiran els cursos Cultura popular, llengua i educació, Investigació qualitativa: de la pràctica a la teoria, La II República i la Guerra Civil des de la perspectiva actual i Residus i contaminació, que es duran a terme en la Seu Ciutat d'Alacant.

Rondalles i llegendes urbanes

En el curs Cultura popular, llengua i educació, dirigit pel professor de la Facultat d'Educació Joan Borja Sanz, es tractaran diversos aspectes de l'univers literari valencià com les creacions d'Enric Valor, l'evolució des de la narrativa popular a Walt Disney, el cançoner, llegendes urbanes i la influència de "les rondalles" en la literatura infantil i juvenil. Un altre dels aspectes del curs seran les excursions per les rutes llegendàries valencianes. L'alumnat podrà visitar llocs d'interès històric i cultural com Cocentaina, el castell de Travadell, Gorga, Penàguila, Alcoi, la Font Roja i el Barranc de la Batalla.

En relació al curs Investigació qualitativa: de la pràctica a la teoria, dirigit pel professor de Metodologia de la Investigació i investigador del Grup de Qualitat de Vida, Benestar i Salut Miguel Richart Martínez, els objectius específics en els quals s'aprofundiran són la il·lustració dels aspectes metodològics de la investigació qualitativa en els estudis realitzats en l'àrea de la salut i les ciències socials; l'obertura d'un fòrum de discussió en el qual es contraste els aspectes metodològics amb la pràctica de la investigació qualitativa i la rellevància de la investigació qualitativa per a la pràctica de la salut i en les ciències socials.

II República i residus

En el curs La II República i la Guerra Civil des de la perspectiva actual, dirigit pel catedràtic d'Història Contemporània de la Universitat d'Alacant Glicerio Sánchez Recio, s'efectuarà una anàlisi de les qüestions relacionades amb la II República i la Guerra Civil que preocupen en l'actualitat a l'opinió pública, com El laïcisme republicà i les reformes educatives actuals, conferència impartida pel catedràtic de Petrología i Geoquímica i ex rector de la Universitat d'Alacant, Salvador Ordóñez.

Finalment, en el curs Residus i contaminació, dirigit pel director de l'Institut Universitari d'Enginyeria dels Processos Químics Julio Fernández Sempere, s'aprofundirà en temes com el tractament d'aigües residuals industrials i les actuacions de la Generalitat Valenciana en matèria de residus i sòls contaminats, aquest últim ponència a càrrec del cap d'Àrea de Qualitat Ambiental de la Conselleria de Territori i Habitatge, Julio Fernández Sempere.