• 160.000 ASSISTENTS I 1. 500 MUNTATGES CONSO..T COM A REFERENT CULTURAL PER ALS MÉS JOVES

160.000 ASSISTENTS I 1. 500 MUNTATGES CONSOLIDEN A LA UNIVERSITAT COM A REFERENT CULTURAL PER ALS MÉS JOVES

La formació integral de l'estudiant i l'extensió de l'activitat universitària a totes les comarques alacantines són les dues premisses que han aconseguit unir indefectiblement el nom de la Universitat d'Alacant al de la cultura. Perquè la cultura, entesa com el conjunt de coneixements que permet desenvolupar el judici crític, té en la Universitat d'Alacant un lloc preferent. Música, teatre, dansa, exposicions, tallers, cursos, conferències, recitals,... han estat més de 1.500 les activitats proposades pel Vicerectorat d'Extensió Universitària per al curs acadèmic 2005-2006.

Amb la intenció de connectar amb els més joves, s'ha oferit on programa variat, ric, alternatiu i, encara que en ocasions arriscat, sempre integrador i capaç de convertir a la Universitat en un dels referents de la agenda cultural tant de la capital com de la província d'Alacant.

Generadora i alberg de cultura, però també aparador de la idiosincràsia de la província, les xifres parlen per si soles: 160.000 assistents en els nou mesos que dura l'any acadèmic. Únicament les 34 activitats del MUA (23 exposicions i 11 activitats especials) van rebre 36.000 visitants, molts d'ells escolars i alumnes de batxiller. Activitats com els diumenges culturals de Cienciatec '05 i Seus :10 anys de formació, docència i cultura, van reunir a 3.000 i més de 5.000 persones respectivament.

El Paranimf va congregar a 25.000 espectadors en els seus 47 espectacles. Les apostes estrella han estat Flying Circus, de Yllana Teatre, amb 850 espectadors, Luar na lubre, amb 816 i Els misteris del Quixot, de El Brujo, amb 810.

L'espai cultural polivalent en el qual s'ha convertit la Sala Aifos és des d'enguany un punt de trobada entre les diferents unitats universitàries i algunes institucions externes, pel que s'ha oferit una programació diversificada capaç de mobilitzar a prop de 7.000 visitants en les 82 activitats amb que ha iniciado el seu nou periple.

Els cursos quadrimestrals de cultura completen l'oferta del Vicerectorat d'Extensió Universitària. Música, cinema, enologia, arts plàstiques, teatre, periodisme, divulgación cultural, oralitat, escriptura, en total han estat 69 cursos als quals s'han matriculat 2.000 alumnes.

Les activitats culturals complementàries organitzades durant els cursos d'estiu han superar els índexs de participació ja que, a més dels més de 2.000 alumnes matriculats, s'ha notat un increment de públic autòcton dels municipis on se situen les Seus receptores de cursos. Un exemple han estat els concerts de l'Ham de Foc a Cocentaina i Ràdio Tarifa a Villena que van registrar un ple total.

Les seus, una aposta per la diversificació

La política d'Extensió Universitària fa que l'oferta cultural es complete en les diferents seus que la Universitat manté en les comarques alacantines.

La seu de la Marina (Benissa) va tenir 87 activitats, 11 la de Biar, 40 la de Cocentaina, 22 la d'Oriola i 19 la de Villena, amb una estimació de participació de 12.000 persones.

Esment a part mereix la Seu de la Ciutat d'Alacant, que ha acollit prop d'un miler d'activitats. Actes com la lectura de la Constitució, el lliurament del Premi Maisonnave i l'Homenatge a Miguel Hernández van ser els de major èxit de públic.