LA MOSTRA SOBRE LA TRANSICIÓ EN ALACANT S'EXHIBEIX EN ALBATERA

El Vicerectorat d'Extensió Universitària de la Universitat d'Alacant, dins de la seua política de difusió de la cultura per les seus universitàries i municipis de la província, participarà en els actes culturals de la IV Setmana Musical Verge del Rosari d'Albatera amb l'exposició La transició a la democràcia a Alacant (1974-1982), que s'inaugurarà el 2 d'octubre, a les 20.30 hores en la Sala d'Exposicions Centre Social Reina Sofia. Després de l'estada en aquesta localitat, la mostra començarà una sèrie de itineràncies que la duran a Callosa d'en Sarriá al novembre i a Dénia al desembre. La novetat de la mostra radica en la inclusió de documents sobre aquesta etapa històrica dels diferents municipis en els quals s'exhibisca i la publicació de mini catàlegs.

La mostra sobre la Transició pretén contribuir a un coneixement més directe dels eixos centrals de la transició en la província d'Alacant, des dels últims anys de la dictadura fins a la instauració de la democràcia i, alhora, presentar en tota la província, mitjançant la seua itinerancia, l'Arxiu de la Democràcia, un projecte de la Universitat d'Alacant obert a la col·laboració de tots els ciutadans. L'exposició alberga fotos, notícies de premsa, pamflets, fullets i revistes que, al costat del relat del que anava ocorrent en el conjunt d'Espanya i a una cronologia dels esdeveniments més rellevants en la província, tracten de seguir el fil d'uns fets que es desenvolupaven amb extraordinària rapidesa i que provocaven continus canvis en la situació i les expectatives polítiques.

Fins el 21 d'octubre