MARIO BENEDETTI DONA UNA PART DE LA SEUA BIBLIOTECA PERSONAL A LA UNIVERSITAT D'ALACANT

L'escriptor uruguaià Mario Benedetti ha donat una part de la seua biblioteca personal al Centre d'Estudis Iberoamericans que duu el seu nom en la Universitat d'Alacant. Es tracta d'una col·lecció de més de 2.000 exemplars entre llibres, pel·lícules i discs compacts que l'autor ha reunit durant anys en la biblioteca de la seua casa de Madrid. Els fons compten amb una rellevant col·lecció de llibres editats en diversos països llatinoamericans, molts d'ells ja esgotats i quasi tots referents essencials de la literatura iberoamericana.

Poesia, narrativa, assaig, teatre, però també obres espanyoles de ficció, els materials rebuts revelen les preferències literàries, musicals i cinematogràfiques de l'autor, ja que una part dels mateixos van ser comprats personalment per Benedetti. Altra part important de la col·lecció són donacions i regals d'escriptors i crítics, pel que hi ha molts exemplars amb dedicatòries originals.

Mario Benedetti, que avui compleix 86 anys, va rebre el títol de Doctor Honoris Causa per la Universitat d'Alacant en 1997. Des de llavors la seua relació amb la Universitat ha estat molt estreta. Segons Carmen Alemany, directora del Centre d'Estudis Iberoamericans Mario Benedetti, "és un honor que una personalitat de la importància internacional de Mario haja triat la nostra institució perquè albergue la seua biblioteca".

Benedetti es va traslladar definitivament a Montevideo després de la defunció de la seua esposa la primavera passada. Que la seua biblioteca espanyola estiga per sempre a la Universitat d'Alacant és, segons Carmen Alemany, "una forma de retenir-lo a Espanya i de fer que una part de les seues pertinences quede en un lloc on ell sap que van a ser respectades i se'ls va a donar un bon ús".

Encara que es preveu que tots els materials arriben al Campus abans de finals de setembre, no s'obriran al públic fins que s'haja realitzat una exhaustiva labor de catalogació.