NOVES PLACES PER A L'ORQUESTRA FILHARMÒNICA DE LA UA

L'Orquestra Filharmònica de la Universitat d'Alacant (OFUA) consolida la seua marxa convocant noves proves d'accés per a músics especialitzats en viola, violí, violoncel, contrabaix, flauta, fagot o trombó.

"La novetat en la convocatòria d'enguany és ―segons el director de la OFUA, Mihnea Ignat― que els aspirants haurien d'interpretar, a més d'un fragment d'obra de lliure elecció, dos passatges concrets a triar entre una sèrie d'obres de Beethoven, Grieg, Ravel, Mendellsohn i Dvorak, que formaran part del repertori que anem a treballar enguany i les partitures dels quals es facilitaran en el Punt d'Informació Cultural (PIC), situat en els baixos del Paranimf del Campus de Sant Vicent". Les proves, que tindran lloc a partir del dia 28 de setembre, es desenvoluparan en el saló d'actes de Col·legi Major de la Universitat d'Alacant. Els músics interessats a formar part de l'Orquestra Filharmònica universitària han de formalitzar la seua sol·licitud d'inscripció a les proves abans del dia 22 de setembre.

La OFUA va nàixer al novembre de 2005 com espai de formació i de trobada entre els músics universitaris, del Conservatori Superior de Música i de les diferents escoles de formació musical de la província. La seua presentació oficial va tenir lloc en el Concert de Nadal celebrat en l'Església de Nostra Senyora de Gràcia, el 16 de desembre passat, amb obres de Schubert, Fauré i Haendel, juntament amb la Coral Universitària. El seu jove director, Mihnea Ignat (Craiova, 1980), format a Bucarest i Viena, compta amb una plantilla de 50 joves músics, tots ells amb una experiència musical avalada. Malgrat la seua encara breu trajectòria, la OFUA s'ha atrevit amb repertoris tan complicats com la Gran Partita KV 361 de Mozart i ha actuat amb professionals de prestigi com el pianista Miguel Ángel Estrella.