• CRISTINA ALMEIDA VA INAUGURAR ELS ACTES COM.. 75 ANIVERSARI DEL SUFRAGI FEMENÍ A ESPANYA

CRISTINA ALMEIDA VA INAUGURAR ELS ACTES COMMEMORATIUS DEL 75 ANIVERSARI DEL SUFRAGI FEMENÍ A ESPANYA

Advocada, política, dona compromesa, Cristina Almeida és el símbol d'una generació de dones que van haver de lluitar des de la repressió per a aconseguir que la seua veu arribara a l'altura de la dels homes en una Espanya que encara assumia com a lògiques les diferències. Ara, quan celebrem el 75 Aniversari del sufragi femení a Espanya, Almeida va vindre a la Universitat d'Alacant per a liderar la celebració de l'efemèride, però, sobretot, per a alertar que encara queda molt camí per recórrer. "El voto: una victoria inconclusa" i "¿Tener voto es tener participación política?" son els títols de les dues conferències que va impartir el 26 d'octubre, la primera a les 12.00 h a la sala Aifos del campus i la segona a la Seu Universitària d'Alacant, a les 20.15 h.

Coneguda per la seua extremada militància i el seu paper polític, Almeida ha estat regidora, diputada i senadora. En la cambra alta ha sigut vocal de diverses comissions especials sobre els drets de les dones, la prostitució o la manipulació genètica per a la indústria alimentària.

Per la fi de la violència de gènere

Emmarcats sota el subtítol "Del sufragi a la paritat", els actes commemoratius del 75 Aniversari del sufragi femení a Espanya han sigut organitzats pel Vicerectorat d'Extensió Universitària, l'Aula de Debat Feminista, el Centre d'Estudis sobre la Dona i el Consell d'Alumnes de la Universitat d'Alacant. Les conferències d'Almeida són l'inici d'uns actes que comptaran amb un cicle de cinema a la Seu Universitària i que culminaran amb la commemoració del Dia Internacional contra la Violència de Gènere, que la Universitat d'Alacant té previst avançar al 21 de novembre, ja que el 25 no és lectiu al campus. Segons la directora del Secretariat d'Extensió Universitària, Josefina Bueno, "No podem romandre impassibles davant l'augment de casos de maltractaments, per això volem que la veu de la Universitat i la de tots els col·lectius implicats en aquests actes s'unisquen a la de les víctimes, per a demanar la fi de la violència de gènere".

Per a aquesta data, s'ha preparat un programa d'actes especial, del qual s'informarà puntualment, en què es tractarà la problemàtica des de l'òptica externa, l'art, la música, els mitjans de comunicació, etc. "Del morat al negre. Tractament de la violència de gènere a través de la premsa gràfica alacantina" és el títol d'una de les activitats programades per a demanar la fi dels maltractaments a les dones. Es tracta d'una exposició fotogràfica que s'exhibirà al Museu de la Universitat d'Alacant i s'inaugurarà el pròxim dimarts 21 de novembre en un acte que comptarà, entre altres, amb la participació de diverses personalitats de la vida social i política alacantina, els autors de les imatges exposades i la cantautora alacantina Inma Serrano, qui, en el mateix marc reivindicatiu, oferirà de nit un concert a la sala Arniches.