EL DOCUMENTAL CRÍTIC A LA SEU UNIVERSITÀRIA DE BENISSA

Conèixer, mitjançant la cinematografia, aspectes socials, econòmics i polítics de la realitat nord-americana, per a comparar-la amb la nostra societat és l'objectiu del taller del Secretariat de Cultura de la Universitat d'Alacant "El documental crític: de Michael Moore a Morgan Spurlock", que imparteixen del 27 al 29 d'octubre, a la Seu Universitària de La Marina (Benissa), els professors José Ramón Belda i Francisco Díez.

En el curs es projectaran els documentals Bowling for Columbine, de Michael Moore, una condemna despietada i irònica de la cultura de la por que ha espentat un poble a armar-se fins a les dents i perdre el control; Super Size Me, una pel·lícula dirigida i protagonitzada per Morgan Spurlock, qui reflexiona sobre el menjar ràpid, generador de l'obesitat i la mala salut dels nord-americans, a través de l'experiència d'una dieta basada exclusivament en hamburgueses de Mc Donald's; i An inconvenient truth, dirigit per Davis Guggenheim, un documental sobre la campanya d'Al Gore arreu dels Estats Units per tal de conscienciar la població de problemes mediambientals, com ara l'escalfament global.

Així mateix, en el curs s'analitzarà Syriana, una pel·lícula de Stephen Gaghan que es desenvolupa en el marc de les intrigues i la corrupció de la indústria mundial del petroli. Un altre dels objectius del curs és l'intercanvi lingüístic i social, a través de trobades amb alumnes americans que actualment cursen estudis en la Universitat d'Alacant.