EL MUA ALBERGA UNA COL·LECTIVA AMB 22 OBRES D'ARTISTES DE HUIT PAÏSOS

La sala Sempere del MUA inicia la programació per al curs 2006-2007 amb l'exposició Vidre Contemporani, d'Alcorcón 2006, una mostra constituïda arran de les obres guardonades i seleccionades en el I Certamen Internacional d'Escultura en Vidre, convocat pel MAVA (Museu d'Art en Vidre d'Alcorcón) durant la primera meitat de l'any 2006. L'acte de inauguració tindrà lloc aquesta vesprada a les 20.00 hores i comptarà amb l'assistència del regidor de Cultura de l'Ajuntament d'Alcorcón, Marcelino García Domínguez, la directora del MAVA, María Luisa Martínez i el vicerector d'Extensió Universitària, Jesús Pradells.

L'exhibició està composta per 22 peces realitzades per artistes de huit països: Espanya, Argentina, Xile, Colòmbia, Estats Units, Hongria, Itàlia i el Regne Unit. Entre les obres es troben dues de les tres premiades en el certamen, Cos de Cristall de Javier Velasco i S/T de David Israel.

Malgrat que el vidre és el material essencial de la mostra, ens trobem davant una exposició en què altres mitjans artístics com la fotografia i el vídeo comparteixen protagonisme amb l'escultura en vidre. De la mateixa manera, en moltes de les obres podem observar que altres materials escultòrics, com la fusta i l'acer, es fusionen magistralment amb el vidre.

Són nombrosos els creadors presents en l'exposició que ostenten una destacada formació i una trajectòria artística vinculada a la creació en vidre, però alhora, n'hi ha molts altres que han comptat amb professionals del ram per a dur a terme les seues idees. En el cas de Xavi Muñoz, utilitza en la seua obra el vidre ja manufacturat.

El vidre, en mans d'aquests artistes, esdevé un material canviant, camaleònic, que va des de la més pura abstracció geomètrica fins a les mutacions més inversemblants: bambolles de colors rajant de daurades aixetes, torsos, peus, rostres humans, barques, tous coixins transparents, instruments africans de percussió, ratolins de PC convertits en víctimes d'Il flauto magico, plats-lupa, cullerots-foto, subtils mocadors de llàgrimes, etc. Tot un univers fràgil, màgic i poètic atorgat a la mirada de l'espectador.

La mostra podrà visitar-se fins el dia 15 de novembre.