LA PROGRAMACIÓ DEL PARANIMF, GARANTIA DE QUALITAT I DINAMISME

La Universitat d'Alacant presenta, a través del Secretariat de Cultura del Vicerectorat d'Extensió Universitària, la programació del paranimf per a aquest quadrimestre. L'aposta per una programació d'arts escèniques jove, dinàmica, innovadora, alternativa i de qualitat ha dut a combinar la contractació d'espectacles externs amb la producció pròpia dels grups estables de la Universitat. Un dels elements més nous per a aquest curs és la recuperació de l'oferta matinal, adreçada especialment a la comunitat universitària i al públic més jove, d'instituts i centres de secundària. Així, al migdia s'oferiran actuacions del Teatre Clàssic, el Taller de Dansa o el Teatre Universitari. A més de la producció pròpia, la Universitat aposta pels grups emergents, especialment alacantins i universitaris, per als quals ha creat, en col·laboració amb altres entitats, un programa propi dins dels concerts del "Toca, toca", que es presentarà oficialment el pròxim 16 d'octubre en la Seu Universitària d'Alacant.

El programa d'actuacions d'aquest quadrimestre s'inicia el pròxim dimecres 18 d'octubre a les 12.00 h, amb el Teatre Universitari Clàssic que dirigeix Andrés Vinaches, amb la representació d'Electra, de Sòfocles. Amb aquesta obra, la Universitat recupera l'homenatge que el director alacantí va rebre recentment en la mostra 'Alacant a escena', en la qual el grup universitari va actuar com a convidat.

El dimecres 25 d'octubre, a les 12.00 ho, Gustos reunidos, de la universitat xilena de Valparaíso, oferirà Gabriela canta en colores, una musicalització de huit poemes de Gabriela Mistral, en estils musicals diferents.

El dimarts 7 de novembre, a les 20.15 h, el paranimf acollirà El mètode Grönholm, de l'escriptor barceloní Jordi Galcerán, on quatre candidats es presenten a unes proves de selecció gens convencionals per a un alt càrrec executiu d'una multinacional.

El dijous 9 de novembre, a les 20.15 hores, l'Orquestra Filharmònica de la UA, sota la direcció de Mihnea Ignat, farà un recital en l'auditori universitari.

El divendres 10 de novembre, a les 20.00 h, Teatre de Ponent durà a escena Els viatgers de l'absenta, de Manuel Molins, que narra la relació tortuosa entre els poetes simbolistes Paul Verlaine i Arthur Rimbaud. Aquesta obra s'emmarca en la Mostra d'Autors Contemporanis.

El dimarts 14 de novembre, a les 20.15 h, hi actuarà el polifacètic Leo Bassi amb La revelación, on l'actor, transmutat en bufó, inicia una lluita per salvar la intel·ligència.

El dimecres 15 de novembre, a les 20.00 h i en el marc de la Mostra d'Autors Contemporanis, es representarà Construyendo a Verónica, de Bramant Teatre, una obra sobre un cos a la morgue que ningú reclama.

El dissabte 18 de novembre, en el marc de la Mostra d'Autors Contemporanis i a les 20.00 h, es representarà Fora, fora, dehors, una faula sobre la immigració i les seues conseqüències en les societats europees.

El dimarts 21 de novembre, a les 12.00 h, serà el torn de Call Center, a càrrec del Teatre Universitari de la UA, una obra que conta la dura història de cinc joves que treballen en una empresa de venda de canals de televisió.

El dimecres 22 de novembre, a les 20.15 h, el cantautor Joan Isaac presentarà el seu nou treball De profundis.

El dimarts 28 de novembre, a les 12.00 h, el Taller de Dansa Contemporània de la UA realitzarà un treball coreogràfic brillant.

El dimecres 29 de novembre, a les 20.15 h, actuarà el grup de pop-rock Nieva, format per la carismàtica cantant Noemí Carrión i l'original productor i teclista Antonio Escobar, amb el suport d'una excel·lent banda.

El dijous 30 de novembre, a les 20.15 h i a la sala de graus de la Facultat de Dret, es durà a terme, en col·laboració amb l'Ajuntament de Petrer, el concert extraordinari de presentació de la X Setmana de la Guitarra amb Alex Gabrrobé (guitarra), Iñaki Alberdi (acordió) i la Camerata Corelli (quartet de corda).

El dimarts 12 de desembre, a les 12.00 h, el grup alcoià Verdcel presenta Paisviatge, en què combina les seues cançons amb imatges projectades, poesia i accions.

El dimecres 13 de desembre, a les 20.15 h, Teatre de Manacor presenta L'Odissea, una paròdia teatral i literària d'aquest gran poema èpic.

El dimecres 10 de gener, a les 20.15 h, Lanómina Imperial / Juan Carlos García durà al Paranimf Cosa de hombres, una història d'amor entre homes, expressada a través del ball, el joc teatral, suggeridores creacions multimèdia i una eclèctica banda sonora.

El dimecres 17 de gener, a les 20.15 h, actuaran Astrud i Facto Delafé i Las FloRes Azules. En Astrud, intel·ligència i accessibilitat s'uneixen en aquest duo que combina l'electrònica amb el pop més acústic. Les cançons de Facto Delafé i Las Flores Azules estan entre el hip-hop i el pop que combinen amb melodies i estructures del rock, el pop, el soul o l'electrònica.

El dimecres 24 de gener, el Teatro Universitario de la UA representarà Maletas, una faula escènica sobre el viatge dirigida per Juan Luis Mira.

Més informació:

Punt d'Informació Cultural (PIC)

-Entradas limitades a la capacitat del local
-Entrades i invitacions a la disposició del públic 20 dies abans de l'actuació

Venda d'entrades: Llibreria Compas, FNAC, Servicam i una hora abans al Paranimf

Recollida invitacions: Sala Aifos. Dilluns a divendres de 9 a 14 h i de dilluns a dijous de 16 a 19 h