LA UA CELEBRA LA INAUGURACIÓ DEL CURS AMB LA 'BENVINGUDA A LA UNIVERSITAT'

Com tots els anys, la Universitat d'Alacant organitza la Benvinguda a la Universitat, per a rebre l'alumnat que comença un nou curs. Toca, Toca, Els concerts joves de la UA, la retransmissió en directe del programa radiofònic Anda ya!, les exposicions de la 5a Setmana Universitària de Cultura Pop (Sucpop06) i el macroconcert a la plaça de bous amb les actuacions de Sant Gatxo, Pignoise i Diego Martín són les activitats programades del 19 al 26 d'octubre.

'Toca, toca. Els concerts joves de la UA'

La primera cita de la Benvinguda tindrà lloc el dijous 19 d'octubre, a partir de les 21.30 h, a la sala de concerts Nave 8 (C/ Bronze, Sant Vicent del Raspeig). Es tracta de 'Toca, toca. Els concerts joves de la UA', que inclouen les actuacions de tres bandes locals universitàries: Exit, Marx, i New Rose i el concert de la banda convidada Standard, que ha rebut el premi a la Millor Banda d'Euskal Herria al Pop-rock Villa de Bilbao 2006 i és guanyadora del Projecte Demo 2005, que organitzen Radio 3 i el Festival Internacional de Benicàssim (FIB).

Anda ya!

El 20 d'octubre, de 07.00 h a 10.00 h, s'emetrà en directe des del paranimf de la UA Anda ya!, el programa despertador líder dels matins de la ràdio musical espanyola. El programa, dirigit i presentat per Frank Blanco i guanyador d'un premi Ondas i una Antena de Oro, omplirà l'auditori universitari amb la seua explosiva combinació d'humor, música i informació, a més de les conegudes bromes telefòniques.

Macroconcert

La Benvinguda a la Universitat culminarà el dijous 26 d'octubre, a partir de les 21.30 h, amb el macroconcert a la plaça de bous d'Alacant. Enguany, l'escenari està preparat per a rebre les actuacions de Sant Gatxo, Pignoise i Diego Martín. Aquest esdeveniment ha sigut organitzat pel Vicerectorat d'Extensió Universitària, el Consell d'Alumnes i Radio Alicante Cadena Ser.

Obrirà el concerte Sant Gatxo, un grup procedent de La Vila Joiosa que es defineix per l'estil de power-pop, "un rock vigorós i net -diuen-, obert al pop dels 60, amb consciència del punk que duem en les venes". L'últim treball de la banda és "Si tanque els ulls", un disc autodidacta que pretén retrobar el seu esperit més intimista.

La segona banda que hi actuarà és el quartet madrileny Pignoise, format per l'exjugador del Reial Madrid Álvaro de Benito (veu i guitarra), Polo (bateria), Pablo (baix) i Jesús (guitarra), que realitza un power-pop pròxim al punk pop nord-americà. La banda va començar amb "Melodias desafinadas", al qual va seguir "Esto no es un disco de punk". Actualment, ha editat el seu tercer CD, "Anunciado en televisión", un disc de "melodies pop i robustes guitarres, amb lletres fresques i properes", amb el qual ha aconseguit un disc d'or i més de 40.000 còpies venudes.

El concert acabarà amb l'actuació de Diego Martín, un jove artista murcià que ha tingut un gran èxit amb el senzill Déjame verte, inclòs en l'àlbum "Vivir no es sólo respirar" (2005), que posteriorment va cantar a duo amb Raquel del Rosario, vocalista d'El Sueño de Morfeo. Diego Martín, que es defineix com un artista "a qui interessen les bones cançons i no la fama gratuïta", ha compost tots els temes del disc, amb el suport de Xavi Pérez, productor d'Antonio Orozco.

Recollida d'invitacions

'Toca, toca. Els concerts joves de la UA'

Sala Aifos (edifici C de Filosofia i Lletres)
CIAJ (C/ Balmes, 2. Sant Vicent del Raspeig)