CONCERT EXTRAORDINARI DE PRESENTACIÓ DE LA X SETMANA DE LA GUITARRA

Un repertori integrat per peces d'Astor Piazzolla, Scarlatti, Jokinen, Smaili i Manuel García Morante ha estat el programa seleccionat pel guitarrista Alex Garrobe, l'acordionista Iñaki Alberdi i el quartet de corda Camerata Corelli per al Concert Extraordinari de presentació de la X Setmana de la Guitarra, un esdeveniment organitzat pel Vicerectorat d'Extensió Universitària de la UA, amb la col·laboració de l'Associació de Guitarra Clàssica PIMA i l'Ajuntament de Petrer, que es durà a terme el 30 de novembre a la sala de graus de la Facultat de Dret, a les 20.15 h.

Segons el director artístic del festival, Francisco Payà, "aquest concert, en què participen prestigiosos músics que han estat guardonats en festivals nacionals i internacionals, servirà per a realitzar la presentació dels artistes que participaran en la Setmana de la Guitarra i en el Concurs José Tomás-Vila de Petrer, que se celebraran al juliol de l'any que ve, ja que l'any pròxim n'és el desé". El recital s'emmarca en l'acord de col·laboració entre la UA i l'Ajuntament de Petrer per a difondre i promocionar els artistes premiats en el concurs, a través de la programació cultural del campus i les seus universitàries.

Alex Garrobe, professor de guitarra i música de càmera en la Escola Superior de Música de Catalunya i en el Centre Superior de Música del País Basc, ha estat guardonat en diversos concursos nacionals i internacionals, i ha editat dos àlbums: un dedicat a l'obra completa de Sainz de la Maza i el segon dedicat a la música de M. Arnold, L. Berkeley i S. Dodgson. Per la seua banda, Iñaki Alberdi, format amb músics com Carlos Iturralde i Matti Rantanen, ha treballat amb prestigioses orquestres nacionals i estrangeres com l'Orquestra de RTVE, la Jove Orquestra Nacional d'Espanya (JONDE) i la Symphony Orchestra of the Russian Ministery i, entre els seus projectes més recents, destaca l'estrena absoluta del concert per a acordió de Jesús Torres al costat de l'Orquestra de la Comunitat de Madrid. Així mateix, el quartet de corda Camerata Corelli està compost per joves solistes de diferents països, i ha obtingut gran èxit de crítica en els concerts realitzats fora i dins de la província.

Invitacions: Sala Aifos